Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Ekspozycja firmy Taurus. Fot. Archiwum

Ekspozycja firmy Taurus. Fot. Archiwum

  • Autor: kh
  • 27 gru 2013 18:01

O tkaninach kameralnie - "Sofab 2011"

Kameralnie, ale na temat – tak można podsumować premierową edycję Międzynarodowych Targów Materiałów Obiciowych i Komponentów do Produkcji Mebli Tapicerowanych „SoFab”, która odbyła się w połowie listopada 2011 r. w Poznaniu.

Impreza ta, choć niewielka, wzbudziła raczej pozytywne nastroje wystawców i zwiedzających, zgodnie podkreślających, że potrzebne są w Polsce tego typu przedsięwzięcia.

Pierwsza edycja targów „SoFab” miała być okazją do spotkania czołowych producentów materiałów obiciowych i komponentów do produkcji mebli tapicerowanych, a także do zapoznania się z przygotowanymi przez nich ofertami produktowymi i technologicznymi. To założenie organizatorów udało się spełnić. W dniach 15-17 listopada 2011 r. na powierzchni kilku tysięcy m2 poziomu zero pawilonu nr 15 Międzynarodowych Targów Poznańskich, swoją ofertę zaprezentowało 16 firm – producentów tkanin i maszyn do ich cięcia, a także półproduktów i okuć do mebli tapicerowanych.

Gładkie i w kratkę

Wśród prezentowanych podczas targów materiałów tapicerskich przeważały tkaniny gładkie, choć na niektórych próbnikach można było zobaczyć również delikatne plecionki o mniej lub bardziej wyrazistej fakturze. Dominowały bezpieczne barwy ziemi – beże, kremy, brązy, szarości, a także zawsze modna czerń i biel. Nie zabrakło także kolorów bardziej wyrazistych – krzykliwych czerwieni, intensywnych róży i powoli odchodzących do lamusa fioletów. Coś dla siebie znaleźć mogły również osoby preferujące rzadziej spotykane na meblach tapicerowanych zielenie i odcienie niebieskiego. Pewną nowością, a raczej przypomnieniem i powrotem starego trendu jest pojawienie się kraty. Duże i drobne kratki znaleźć się mogą zarówno na ozdobnych poduchach, jak i zasadniczej bryle mebla. 

O tkaninach kameralnie

Największym cieniem na premierowej edycji imprezy położyła się skala przedsięwzięcia, wynikająca zresztą najprawdopodobniej właśnie z faktu jej debiutu. Choć formuła targów przez zdecydowaną większość wystawców była oceniana jako ciekawa, a sama idea ich organizowania – jako potrzebna, trudno było nie usłyszeć sceptycznych głosów dotyczących niewielkich rozmiarów imprezy i frekwencji zwiedzających (targi odwiedziło ponad 1.000 osób). Mimo to przedstawiciele firm, z którymi rozmawialiśmy, zauważali, że na „SoFab” nie było osób przypadkowych, a ci, którzy zdecydowali się przybyć, doskonale wiedzieli, po co to robią.

Podczas targów nie liczy się ilość – odwiedzających, czy wystawców, ale jakość – ekspozycji i nawiązywanych kontaktów. Pod tym względem ta edycja targów „SoFab” należy do udanych. Organizatorzy musieli odwalić kawał dobrej roboty, bo choć nie było tłumów, na naszym stoisku niemal bez przerwy były osoby zainteresowane naszą ofertą. – mówi Laura Galbusera, export manager firmy Tornaghi.

Poza tym targi są jedyną okazją na dotarcie do małych i średnich zakładów działających w całej Polsce. Uznajemy je za udane, również dlatego, że nigdy nie udałoby nam się dotrzeć do tak dużej rzeszy odbiorców, jak podczas trzech dni „SoFab”. – mówi Łukasz Grysiewicz, dyrektor handlowy firmy Aksa Global.

Wystawcy podkreślali również potrzebę organizacji targów branżowych. Zgodnie zaznaczają, że w Polsce nadal brakuje zakrojonych na szeroką skalę imprez prezentujących i promujących produkty wykorzystywane w produkcji mebli tapicerowanych – w tym zwłaszcza materiałów i komponentów. Doskonale zdają sobie bowiem sprawę, że targi to idealna okazja do budowania marki i jej prestiżu.

 


WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ