Fot. Shutterstock

  • Autor: mg
  • 09 lut 2018 14:18 (aktualizacja: 13 lut 2018 09:06)

PARP przyzna środki na internacjonalizację małych i średnich przedsiębiorstw

27 lutego br. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości rozpoczyna pierwszą rundę naboru wniosków w konkursie „Internacjonalizacja MŚP”. O dofinansowanie mogą ubiegać się wyłącznie mikro -, mali lub średni przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą na terytorium Polski Wschodniej.

Wsparcie jest przeznaczone m.in. na: koszty usług doradczych obejmujących przygotowanie do wdrożenia nowego modelu biznesowego związanego z internacjonalizacją działalności, zakup oprogramowania niezbędnego do automatyzacji procesów biznesowych i udziału w międzynarodowych targach, wystawach lub misjach gospodarczych. Pula środków w konkursie wynosi 100 mln zł.

Maksymalna kwota dofinansowania projektu:

1.      800 tys. zł (w przypadku wybrania co najmniej jednego rynku docelowego internacjonalizacji spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego i Szwajcarii) lub

2.      550 tys. zł (w przypadku wybrania wyłącznie rynków docelowych internacjonalizacji z Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub Szwajcarii),

W obu przypadkach:

= maksymalnie 30 tys. zł dofinansowania na pokrycie kosztów usług doradczych dotyczących opracowania nowego modelu biznesowego związanego z internacjonalizacją działalności MŚP;

= maksymalnie 100 tys. zł dofinansowania na pokrycie kosztów związanych z zakupem oprogramowania niezbędnego do automatyzacji procesów biznesowych w związku z przygotowaniem do internacjonalizacji działalności oraz doradztwo z tym związane.

Maksymalna intensywność dofinansowania projektu wynosi 85 proc. kosztów kwalifikowalnych.

Pierwsza runda konkursu potrwa od 27 lutego do 29 marca 2018 roku, druga - od 30 lipca do 4 września 2018 roku. 

Starając się o dofinansowanie procesu internacjonalizacji z funduszy publicznych, należy koniecznie mieć na uwadze i wykluczać sytuacje, w których może wystąpić tzw. niedozwolona pomoc eksportowa. Dotyczy to w szczególności sytuacji ubiegania się o pomoc na te same rynki geograficzne (kraje), na których przedsiębiorstwo prowadzi już sprzedaż innych produktów.


WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ