Biznesmeblowy.pl

Biuro firmy Ericpol. Fot. Micomax Smart Office

Personalizowane miejsca pracy są coraz popularniejsze

  • Autor: mg
  • 13 gru 2016 10:39 (aktualizacja: 13 gru 2016 11:26)

Najnowszy raport "How Millennials live, work and play" dowodzi, że blisko 70 proc. młodych pracowników jest skłonna zamienić inne, atrakcyjne korzyści proponowane przez pracodawcę na rzecz lepszej przestrzeni do pracy. Badania pokazują, że lubimy się wyróżniać i chcemy pracować w biurach, które nas inspirują do działania.

Raport udowadnia, że wśród kluczowych potrzeb pracowników jest między innymi odpowiednia aranżacja biura. ¼ respondentów przyznaje, że obecny design ich miejsc pracy jest mało ciekawy i nie wspiera efektywności. Tymczasem ponad połowa badanych menedżerów pracowałaby wydajniej w przestrzeniach lepiej zorganizowanych i bardziej przyjemnych. Renesans przeżywają teraz biura typu informal, tj. miejsca, gdzie wygląd, kultura organizacyjna, zachowanie, a nawet ubiór są mniej formalne niż do tej pory. Wraz z umacnianiem się na rynku pokolenia Y i wejściem generacji Z zmienia się podejście pracodawców do sztywnych reguł funkcjonowania biura.

Takie odczucia nie dotyczą wyłącznie wyglądu. Obserwujemy, że projektowanie przestrzeni biurowych na całym świecie ewoluuje. Po latach funkcjonowania open space’ów traktowanych po prostu jako otwarte sale do pracy wspólnej przyszedł czas na zmiany dedykowane przede wszystkim potrzebom pracowników. Ci, oprócz wydzielenia stref do działania w skupieniu, szybkich spotkań i lepszej akustyki, oczekują personalizacji biura, aranżacji przestrzeni tak, by była przyjazna, funkcjonalna, ale też interesująca. Chcą się utożsamiać z firmą, która się wyróżnia. Pracodawcy zaczynają to zjawisko dostrzegać. Co najważniejsze, rozumieją, że by sprostać oczekiwaniom pracowników i klientów, nie jest potrzebna rewolucja – mówi Zuzanna Mikołajczyk, dyrektor ds. marketingu i handlu, członek zarządu Mikomax Smart Office.

Projekt "How Millennials live, work and play" wskazuje, że dla 78 proc. badanych jakość i warunki miejsca pracy są ważne, a 69 proc. zamieniłoby nawet inne korzyści proponowane przez pracodawcę tylko po to, by mieć lepszą przestrzeń do pracy. 33 proc. osób woli biuro, które pozwala na dobrą współpracę z zespołem.

Należy pamiętać, że igreki mają zupełnie inne podejście i oczekiwania w stosunku do pracodawców niż poprzednie pokolenia. To indywidualiści. Mają wysokie poczucie własnej wartości, ale też estetyki. Ponadto lubią się wyróżniać. Ankieta przeprowadzona przez brytyjską firmę Pod Space potwierdza, że aranżacja biura i oryginalny design są coraz bardziej istotnymi czynnikami wyboru i zadowolenia z miejsca pracy – przekonuje Zuzanna Mikołajczyk z Mikomax Smart Office.

Eksperci zauważają też, że firmy coraz większą uwagę przywiązują do tworzenia przestrzeni innych – bardziej kreatywnych, ciekawych, designerskich, a nawet zabawnych. Dla przykładu, Ticketmaster w swoim londyńskim biurze ma ślizgawkę oraz szafę grającą, a cała podłoga w Innocent Drinks jest pokryta sztuczną trawą. Virgin Money zaś ma własne niebo… na sufitach. Z kolei w warszawskim oddziale Facebooka możemy pracować przy biurku na stojąco, biegając równocześnie na bieżni.

Właściciele firm często pytają nas o elementy wyposażenia biura, które będą niestandardowe i nadadzą wnętrzu właściwy klimat. Widzimy duże zainteresowanie rozwiązaniami, które można personalizować. Stworzyliśmy wiele unikatowych projektów dzięki zastosowaniu różnorodnych wykończeń systemów "#Hush" – miejsca do pracy w skupieniu, gdzie można zainstalować na przykład tablicę whiteboard czy ekran TV. Teraz dostępne są również "#Hush Phone" i "#Hush Closed", które, dzięki swojemu designowi, same w sobie stanowią ciekawe elementy wzbogacające lub zmieniające dotychczasową aranżację biura. Jednak kluczowym okazało się rozwiązanie zastosowane dla "Stand Up". Daje ono możliwość między innymi indywidualnego doboru materiału wykończenia oraz kolorystyki tapicerki czy zamieszczenia personalizowanej grafiki na boku biurka, co pozwala stworzyć miejsce pracy o niepowtarzalnym charakterze. Na przykład, Ericpol pracuje przy biurkach siedząco-stojących, które wyglądem przypominają tkackie krosna. A to za sprawą łatwo ściągalnych obić stelażu. To nawiązanie do historii Łodzi, miasta, w którym firma IT zaczynała działalność. W kolejnym projekcie dla firmy z branży elektrycznej zróżnicowanie wykończeń biurek pozwoliło na wydzielenie stref dedykowanych poszczególnym zespołom projektowym. Aranżację przestrzeni dodatkowo urozmaiciły grafiki umieszczone na bocznych ściankach modułów – przekonuje Zuzanna Mikołajczyk z Mikomax Smart Office.

WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ

POPULARNE


NEWSLETTER BIZNESMEBLOWY.PL

Najciekawsze artykuły z serwisu BiznesMeblowy.pl codziennie w Twojej skrzynce