PARTNER PORTALU

Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Ogólnopolski Kongres Meblarski 2017. Fot. MTP

Ogólnopolski Kongres Meblarski 2017. Fot. MTP

  • Autor: bm
  • 14 wrz 2017 09:49 (aktualizacja: 18 wrz 2017 11:40)

Polskie meble w roku 2030 - o czym dyskutowali eksperci z branży?

Budowanie polskiej marki mebli na rynkach zagranicznych, nacisk na zwiększenie innowacyjności polskiego meblarstwa, optymalizacja produkcji i aktywne poszukiwanie klientów - to podstawowe warunki rozwoju branży, o których rozmawiano podczas Ogólnopolskiego Kongresu Meblarskiego w Poznaniu.

ZOBACZ: Furnica 2017 - fotorelacja

Ponad 100 przedstawicieli branży meblowej wzięło udział w II Ogólnopolskim Kongresie Meblarskim, który odbył się 13 września 2017 r. podczas targów Drema, Furnica i Sofab. Uczestnicy spotkania szukali odpowiedzi na pytanie „Jak zostać numerem jeden w Europie?”

"Do 2030 r. chcemy stać się numerem 1 w produkcji mebli w Europie. To znaczy, że musimy zwiększyć wartość produkcji sprzedanej o 150 proc. Aby to się udało muszą zadziałać takie czynniki, jak wydajność produkcji, innowacyjność naszych produktów, wartość dodana, a także działania na rzecz intensywnej ekspansji, budowania marki polskich mebli na rynkach zagranicznych i aktywnego poszukiwania klientów. Targi organizowane w Polsce są jednym z najważniejszych elementów, które wspierają ekspansję zagraniczną" - mówił menedżer Programu Polskie Meble, koordynowanego przez Polski Fundusz Rozwoju (PFR) Tomasz Wiktorski.

Sporo miejsca podczas dyskusji poświęcono innowacyjności w branży meblarskiej, a zwłaszcza postępującej robotyzacji. Przemysł 4.0. w przemyśle meblowym to nie tylko inteligentna, automatyczna obsługa procesu produkcji czy transportu, ale także "smart furniture" - czyli meble pozwalające bez trudu zmieniać aranżacje przestrzeni i łączące w sobie wiele rozmaitych funkcji. To globalne trendy, które w najbliższych latach z pewnością wywrą wpływ na polski rynek meblarski.

Duże zainteresowanie wywarła także prelekcja prezesa zarządu Schattdecor Mirosława Wolskiego na temat zarządzania procesowego. Rewolucyjne rozwiązania stosowane od 1,5 roku w fabryce tej firmy w Tarnowie Podgórnym przynoszą wymierne, pozystywne rezultaty. Ich podstawowym założeniem jest zmiana w systemie zarządzania pozycji pracownika, który z przedmiotu zarządzania staje się jego aktywnym podmiotem, będącym współodpowiedzialnym za projektowanie stanowiska i procesu pracy.

Grzegorz Błażewicz z firmy SALESManago zwrócił uwagę na zalety e-commerce jako sposobu na innowacyjny kontakt z klientem. Przyszłością branży meblowej jest handel online, który notuje bardzo dużą dynamikę wzrostu. Choć wybór i ocena dostępnych produktów nadal odbywać się będzie głównie w realu (np. w showroomach), coraz więcej transakcji dokonywana będzie online, czyli w środowisku umożliwiającym łatwe porównanie cen i wybranie najkorzystniejszej oferty. Kolejny prelegent, wiceprezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu Krzysztof Senger,  omówił możliwe modele ekspansji zagranicznej (od promocji, poprzez inwestycje aż po ewentualne przejęcia). Kongres zamknęła prelekcja Jerzego Osiki z firmy Promedia: Jak w branży meblarskiej wykorzystać modę na zdrowie?

Organizatorami kongresu była Ogólnopolska Izba Gospodarcza Producentów Mebli, Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur oraz Międzynarodowe Targi Poznańskie. Partnerzy strategiczni to: Schattdecor, Staufen, Polska Agencja Inwestycji i Handlu oraz KPMG.


WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ