Biznesmeblowy.pl

pl_vox_3.jpg

Promocja w branży meblarskiej - najciekawsze pomysły firm

  • Autor: bm
  • 16 maj 2017 14:02 (aktualizacja: 18 maj 2017 21:24)

Wydarzenia promocyjne z udziałem celebrytów i znanych projektantów, kampanie telewizyjne i internetowe, konkursy i eventy przyciągające potencjalnych klientów - to tylko niektóre z pomysłów marketingowych, jakie realizują firmy z branży meblarskiej, by zaprezentować przy tej okazji swoją ofertę.

Pomysły na promocję, które realizują producenci i dystrybutorzy mebli, to nie tylko sposoby na zwiększenie sprzedaży, ale też na stworzenie pozytywnego wizerunku całej firmy. Przedsiębiorstwa chcą być odbierane jako przyjazne dla ludzi i środowiska, dbające o rozwój regionu, kontrolujące kwestie jakości i bezpieczeństwa produktów. Stąd w branży meblarskiej mamy wiele ciekawych eventów, które czasem tylko nieznacznie związane są z meblami, więcej natomiast mówią o samej marce i tworzących ją ludziach.

Jakie formy promocji uznane są na rynku za najskuteczniejsze? Chociażby te, które wykorzystują wizerunek znanych osób. W przypadku niektórych firm są to osoby znane w świecie designu – projektanci, dziennikarze i prezenterzy programów telewizyjnych związanych z wnętrzami, ludzie zajmujący się na co dzień tematyką wzornictwa. Wiele wydarzeń promocyjnych opiera się też na udziale gwiazd znanych z telewizji i okładek kolorowych pism. Znany stylista Tomasz Jacyków mówił o trendach podczas targów meblowych w Poznaniu, z kolei prezenterka telewizyjna Małgorzata Rozenek jest ambasadorką tkanin marki Fargotex. Prowadzi spotkania edukacyjne, prezentujące tkaniny, jej twarz pojawia się w materiałach promocyjnych marki. Celebryci licznie odwiedzili też uroczystą premierę kolekcji "Possi Light" Black Red White w 2016 roku. Imprezę prowadziła Grażyna Torbicka, a na imprezie pojawili się przedstawiciele świata mediów i showbiznesu, m.in. Dorota Gardias, Joanna Jabłczyńska, Paulina Krupińska, Joanna i Paweł Orelańscy, Ada Fijał, Natalia Janoszek, Dorota Wróblewska, Monika i Zbigniew Zamachowscy, Zofia Maria Ślotała, Agnieszka Jastrzębska, a także duet Paprocki&Brzozowski.

Niektóre gwiazdy promują z powodzeniem własną działalność na polu meblarstwa – chociażby Omenaa Mensah ze swoją marką Ammadora albo aktor Piotr Polk, który od lat projektuje i tworzy meble.

Pomysły na promocję często są związane z konkursami organizowanymi przez firmy. Są one skierowane przede wszystkim do młodych projektantów, którzy – dzięki udziałowi w takim konkursie – mają okazję poznać branżę i wypromować swoje nazwisko w świecie wzornictwa przemysłowego. Sami producenci również chętnie biorą udział w konkursach. Do najpopularniejszych w branży należą między innymi konkursy "Dobry Design"; "Meble Plus - Produkt Roku" czy "Dobry Wzór".

Nie brakuje też zupełnie nowych, oryginalnych pomysłów na podkreślanie pozytywnego wizerunku firmy. Niektóre firmy (np. firma Vox) organizują spotkania, podczas których nie tylko szkoli się projektantów, ale również otwiera drzwi dla potencjalnych klientów. Mają oni okazję posłuchać dyskusji na temat wzornictwa, spotkać się z ekspertami, obejrzeć z bliska nowe produkty.  

WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ

POPULARNE


NEWSLETTER BIZNESMEBLOWY.PL

Najciekawsze artykuły z serwisu BiznesMeblowy.pl codziennie w Twojej skrzynce