Biznesmeblowy.pl

Jesienią w Warszawie został otwarty kolejny salon sieci Agata. Fot. Agata

Rozwój meblowej sieci sprzedaży w 2016 roku

  • Autor: mg
  • 19 sty 2017 09:57 (aktualizacja: 20 sty 2017 09:56)

Rok 2016 stał pod znakiem rozbudowy najważniejszych sieci zajmujących się sprzedażą mebli. Wzrost produkcji mebli w oczywisty sposób generuje konieczność doskonalenia kanałów dystrybucyjnych. Pojawiały się więc nowe punkty handlowe i koncepcje sprzedażowe. Wszystko służyło dalszej optymalizacji sposobów dotarcia do klientów.

Po zmianie wizerunkowej sieci salonów Agata, która miała miejsce w 2015 roku, w 2016 roku przyszedł czas na otwarcie dwóch kolejnych sklepów. Pierwszy z nich powstał wiosną 2016 roku w Częstochowie, kolejny zaś jesienią w Warszawie. Zwłaszcza ten drugi obiekt, zlokalizowany na terenie Parku Handlowego Targówek, zasługuje na szczególną uwagę – z powierzchnią całkowitą wynoszącą 25 tys. m2 jest największym spośród 20 salonów sieci Agata. Przedstawiciele firmy zapowiadają już kolejne inwestycje w 2017 roku.

Rozwija się także w Polsce sieć sklepów IKEA. Jesienią rozpoczęła się budowa sklepu szwedzkiej marki w Lublinie. Otwarcie obiektu zaplanowano na koniec 2017 roku. Według planów, sklep będzie miał powierzchnię 35 tys. m2, natomiast towarzyszące mu pasaż i centrum handlowe dalsze 26 tys. m2. Będzie to dziesiąty sklep tej firmy w Polsce i pierwszy w województwie lubelskim. 

Istotna zmiana dokonuje się w sprzedaży mebli na Pomorzu. Dotychczasowy sklep sieci Top Shopping w Gdańsku zostanie przekształcony w Galerię Wnętrz City Meble o powierzchni około 20 tys. m2. Top Shopping to najstarsze meblowe centrum handlowe w Trójmieście. Zmiany obejmą nie tylko rozbudowę i powiększenie powierzchni handlowej, ale również wygląd elewacji i całego wnętrza.

W nowe punkty handlowe inwestowały nie tylko duże sieci i centra handlowe, ale też producenci decydujący się na otwarcie kolejnych salonów firmowych. W końcu roku uroczyście w Lubawie został otwarty salon firmowy Szynaka Meble. Na powierzchni 700 m2 można w nim znaleźć szeroki wybór mebli, które pozwolą zaaranżować jadalnię, sypialnię, salon, pokój młodzieżowy, dziecięcy i biuro.

Nową hurtownię z półproduktami i produktami do produkcji mebli w Tychach otworzył Belmeb, powiększyła się lista salonów firmowych Klose (między innymi o poznański Mebest), kolejni najemcy z ofertą mebli pojawili się w Domotece, a Westwing Home & Living otworzył w warszawskim centrum handlowym Arkadia pierwszy sklep stacjonarny (wcześniej specjalizował się wyłącznie w sprzedaży internetowej). Z kolei w Elblągu powstała Galeria Mebli Extom o powierzchni ponad 1.000 m2. Dodać do tego należy choćby kolejne placówki handlowe takich firm, jak Arpol (Inowrocław), Klose (Czersk, Nowe nad Wisłą), Black Red White (Końskie), Olta (Białystok), Meble Vox (Łódź, Namysłów), Euforma (Bydgoszcz, Warszawa).

Lista sklepów meblowych, które zostały otwarte w 2016 roku, jest długa. Były wśród nich zarówno salony firmowe, jak i duże sklepy sieciowe czy niewielkie butiki.

Ciekawe działania handlowe w Polsce podjęła w 2016 roku IKEA, która stopniowo rozwija nowe formy sprzedaży, a ich fundamentem jest pojęcie wielokanałowości. Pierwszym krokiem w realizacji strategii wielokanałowości było uruchomienie usługi „Meble na telefon”, która ruszyła w całej Polsce w czerwcu 2016 roku. Szwedzka marka wprowadziła też sprzedaż przez Internet.

Sklepy online będą wprowadzane stopniowo, a na „pierwszy ogień” poszedł Wrocław. Z powodu olbrzymiego zainteresowania od lutego 2017 roku zamówienia online będą mogli składać mieszkańcy wszystkich miast.

Warto wspomnieć, że rok 2016 stanowił również kontynuację zmian koncepcji sprzedażowej wielu sklepów i salonów meblowych. Obecnie nie oferują one wyłącznie mebli, ale całe koncepcje aranżacji wnętrz wraz z oświetleniem, tkaninami i artykułami dekoracyjnymi. Widać to były choćby w placówkach handlowych sieci Agata, Black Red White, Meble Vox czy Klose.

Przedstawiciele polskiego przemysłu meblarskiego i ekonomiści prognozują, że tempo produkcji meblarskiej w 2017 roku powinno zostać utrzymane, choć wymagać to będzie dalszych inwestycji zarówno w park maszynowy, jak i logistykę oraz zdolności magazynowe. Kołem zamachowym branży pozostanie głównie eksport. Jednakże wobec spowolnienia gospodarczego naszego zachodniego sąsiada, kluczowego odbiorcy polskich mebli, koniecznie będzie poszukiwanie nowych, pozaeuropejskich rynków zbytu, między innymi w Azji i Afryce. Poważnym wyzwaniem będzie również zapewnienie wartościowej, wykwalifikowanej kadry pracowniczej, dopasowanej do potrzeb nowoczesnego przemysłu meblarskiego. Za pozytywne należy odebrać deklaracje rządu, który uznaje meblarstwo za jeden z najważniejszych sektorów przetwórstwa przemysłowego, co dobrze wróży na przyszłość.

WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ

POPULARNE


NEWSLETTER BIZNESMEBLOWY.PL

Najciekawsze artykuły z serwisu BiznesMeblowy.pl codziennie w Twojej skrzynce