Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Arpol Meble Bydgoszcz

Arpol Meble Bydgoszcz

  • Autor: bm
  • 22 lut 2018 12:46 (aktualizacja: 23 lut 2018 11:36)

Rozwój sieci sprzedaży mebli w 2017 roku

Sklepy dużych sieci sprzedażowych, salony firmowe producentów, salony z meblami i artykułami wyposażenia wnętrz - takich placówek w ubiegłym roku powstało co najmniej kilkanaście. Nowe obiekty pojawiły się nie tylko w dużych aglomeracjach, jak Gdańsk, Katowice czy Warszawa, ale też w mniejszych miastach.

Charakterystycznym zjawiskiem w polskim handlu meblami coraz częściej jest traktowanie sprzedaży mebli jako jedynie części całego procesu, jakim jest aranżacja wnętrza. To już nie są zwykłe sklepy, ale galerie, centra wyposażenia wnętrz, showroomy i tzw. concept-store, oferujące – obok produktów – również profesjonalne porady architektów, uzupełnienie mebli o sprzęty AGD czy RTV. Niektóre z placówek – jak choćby Galeria Wnętrz City Meble, IKEA czy Salony Agata organizują również okolicznościowe eventy, wystawy sztuki czy wydarzenia spod znaku działalności charytatywnej.

Centra wyposażenia wnętrz

W marcu 2017 otwarto na Pomorzu duży kompleks handlowo-ekspozycyjny - Galerię Wnętrz City Meble w Gdańsku. Wśród najemców centrum są m. in.: salon firmowy Kler - największy sklep tej sieci w północnej części Polski (jego powierzchnia przekracza 1050m2), JYSK na powierzchni ponad 1270 m2, salon Space For All na powierzchni ponad 570 m2, Meble Matkowski na powierzchni 542 m2. Szynaka Meble z WFM Kuchnie i Moelke Kuchnie zajmują łącznie około 380 m2, HOUSE&more mieści się na powierzchni ponad 350 m2. Ponadto powstała tutaj wielofunkcyjna Strefa Inspiracji o powierzchni około 320 m2, tworzona m.in. przez architektów i artystów z Akademii Sztuk Pięknych.

Nowe centra wyposażenia wnętrz, pod nazwą Home Concept, zostały otwarte na początku kwietnia 2017 w Warszawie i Katowicach. Asortyment placówek obejmuje meble, podłogi, dekoracje i wiele innych elementów służących do wykończenia i aranżacji wnętrza. Home Concept to także nowe miejsce spotkań – warsztatów, eventów, wydarzeń branżowych.

Rozwój sieci meblowych

Sklepy sieciowe są lubiane przez konsumentów właściwie w większości segmentów rynku. W przypadku sklepów meblowych na ich popularność wpływa przede wszystkim szerokość i różnorodność oferty, dostępność wielu produktów „od ręki”, uporządkowane procedury reklamacyjne i – bardzo często – promocyjne ceny.

W powierzchnię sklepową coraz więcej inwestuje ostatnio IKEA. Nie bez powodu, w 2016 roku bowiem przychód sklepów IKEA w Polsce sięgnął ponad 3 mld zł., co świadczy o dużym zapotrzebowaniu na towary z tej sieci – zarówno sprzedawanych stacjonarnie, jak i za pośrednictwem innych kanałów. Otwarcie dziesiątego już z kolei sklepu sieci IKEA w Polsce przyciągnęło tysiące gości - mieszkańców Lublina i okolic. IKEA w Lublinie jest drugim pod względem wielkości sklepem firmy w Polsce.

Wciąż swoją sieć salonów powiększa spółka Agata. W ostatnim czasie otworzyła między innymi sklepy w Rzeszowie, Stalowej Woli czy Rumi, a pod koniec 2017 roku również w Nowym Sączu. Salon Agata w Nowym Sączu to 24. inwestycja sieci w Polsce oraz druga w Małopolsce.

Sklepy firmowe i multibrandowe

W 2017 roku powstało kilka nowych salonów firmowych producentów mebli. W marcu Swarzędz Home otworzył w Poznaniu swój firmowy showroom. Można w nim znaleźć kolekcje mebli, lampy i akcesoria wnętrzarskie nie tylko marki Swarzędz Home, ale i marek partnerskich, w tym między innymi meble hiszpańskie. W czerwcu firma Klose uroczyście otworzyła nowy salon firmowy w Rumi, który został zaaranżowany w formie mieszkań pokazowych, prezentowanych a ponad 1.000 m2 powierzchni ekspozycyjnej.


WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ