Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

  • Autor: ap
  • 27 gru 2013 18:01 (aktualizacja: 29 cze 2012 00:00)

Rynek mebli dla najmłodszych klientów

Meble dla dzieci i młodzieży to prężnie rozwijający się segment rynku meblarskiego. Do niedawna traktowane jako produkcja niszowa i poboczna, dziś notują zauważalny wzrost sprzedaży.

W opinii specjalistów segment mebli dziecięcych i młodzieżowych, podobnie jak cała branża meblowa, jest silnie rozdrobniony, ale nadal jest rynkiem mocno rozwijającym się. Nic dziwnego. Inwestowanie w nowe obszary branży meblowej pozwala producentom zwiększyć wartość sprzedaży, i co najważniejsze wzbogaca ofertę produktową.

Meble dziecięce i młodzieżowe stanowią część naszej marki od drugiego roku jej istnienia na rynku polskim. Dla nas jest to więc bardzo ważna nisza. Stanowi o kompletności oferty i co najważniejsze wzbogaca markę. – mówi Piotr Wójcik, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu w firmie Meble Wójcik.

Jest też o co walczyć, bo choć liczba rodzących się dzieci z roku na rok spada, młodzi konsumenci są wciąż dużą i znaczącą grupą uczestników rynku. Populację dzieci poniżej 14 roku życia w Unii Europejskiej szacuje się na ponad 80 milionów, a w Polsce młodzi konsumenci obecnie stanowią blisko 19 proc. ogółu ludności (dane GUS).

Z perspektywy producentów mebli bardzo ważne są też zmiany, które zachodzą w mentalności Polaków. Z roku na rok coraz bardziej potrzeby i oczekiwania dzieci są dostrzegane i uwzględniane w decyzjach zakupowych rodziców. Kluczowe jest także to, że dzieci są coraz bardziej świadomymi klientami i często to właśnie one decydują, jaki mebel stanie w ich pokoju.

Finalną decyzję podejmują oczywiście rodzice, ale zazwyczaj sugerują się wyborem dokonanym przez samych zainteresowanych, czyli w tym wypadku nieco starsze dzieci. Nie można jednak zapomnieć, iż przy wprowadzaniu nowej oferty ważne jest to, by meble spełniały podstawowe oczekiwania zarówno jednych, jak i drugich. Rodzice oczekują z reguły, by asortyment skierowany do najmłodszych użytkowników spełniał wymogi bezpieczeństwa, a dzieci, aby był ciekawy wzorniczo. – potwierdza Mariusz Serafin, dyrektor ds. marketingu i aranżacji w firmie Black Red White.

Podobne tendencje zauważają przedstawiciele salonów meblowych.

Naszym zdaniem młody klient stał się wymagający. Ma swoje zdanie, poczucie estetyki i rosnącą potrzebę podejmowania samodzielnych decyzji. Obserwujemy, że wybór mebli zazwyczaj odbywa się w pełnej konsultacji obu stron – rodziców i dzieci. Rodzice zwracają większą uwagę na funkcjonalność i jakość produktu, starając się przy tym kontrolować przewidziany wcześniej budżet zakupowy, młodzież w wyborze kieruje się oryginalnością i designem mebla. – dodaje Bogumiła Buliszak-Włudyka dyrektor ds. merchandisingu w sklepach meblowych Abra.


WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ