Biznesmeblowy.pl

Fot. Shutterstock

Rynek zdominowany przez polskie firmy

  • Autor: bm
  • 19 lis 2015 08:36 (aktualizacja: 23 lis 2015 09:12)

W Polsce funkcjonuje około 8 tysięcy firm, które w swojej ofercie mają meble i oświetlenie, ale tylko 10 największych graczy generuje sprzedaż na poziomie ponad 50% wartości całego rynku wyposażenia wnętrz. Raport na temat całej branży opracowała w listopadzie 2015 firma PMR.

Firma badawcza PMR Research, prowadząca badania rynku w Europie Środkowej i Wschodniej tym razem wzięła na warsztat rynek wyposażenia wnętrz w Polsce w roku 2015, prognozując jego rozwój aż do roku 2020. Badania wykonano na podstawie danych z następujących przedsiębiorstw: Abra, Black Red White, Bodzio, Brico Depot, Bricoman, Bricomarche, Castorama, DDD Dobre Dla Domu, Drzwi i podłogi VOX, Duka, Eurofirany, Glazura Królewska, Home&You, IKEA, Jula, Jysk, Komfort, Leroy Merlin, Majster Plus, Majster PMB, Meble VOX, Merkury Market, Nomi, OBI, Praktiker, PSB-Mrówka, Rosenthal, RuckZuck, Villeroy & Boch.

Co wynika z raportu? Między innymi to, że polski rynek wyposażenia wnętrz jest zdominowany przez polskie firmy – prawie trzy na cztery firmy wśród największych stanowią marki polskie. Co ciekawe jednak - największe cztery firmy działające na tym rynku to jednak firmy międzynarodowe pochodzące z Wielkiej Brytanii, Szwecji, Francji i Danii.

Największą sprzedaż omawianego asortymentu generuje IKEA. Największą sieć sprzedaży prowadzi Bodzio.

Prognoza dla rynku na najbliższe lata jest optymistyczna, na co wpłynie zwiększona sprzedaż nowych mieszkań, zwiększona liczba dokonywanych remontów, polepszenie sytuacji gospodarczej i ogólna tendencja do poprawy warunków mieszkaniowych. 25% respondentów badania PMR powiedziało, że wykonało remont w ostatnim roku, a około 30% planuje go wykonać w najbliższym roku.

Polepszająca się sytuacja w budżetach gospodarstw domowych i stabilniejsza sytuacja gospodarcza spowodowały, że w zeszłym roku jak i w obecnym rynek wyposażenia wnętrz i mebli odnotowuje stabilne i duże wzrosty. Warto jednak zwrócić uwagę, że te wzrosty w głównej mierze są konsumowane przez największe marki, natomiast mniejsi gracze coraz częściej stawiają na rozwój przez kanał internetowy.” - podsumowuje Jarosław Frontczak, PMR Head Retail Analyst.

Raport PMR przedstawia analizę kluczowych trendów kształtujących rynek oraz warunków makoroekonomicznych, które będą miały wpływ na rynek i jego segmenty: meble i dodatki, podłogi, tekstylia domowe, artykuły dekoracyjne, akcesoria sanitarne oraz artykuły kuchenne i nakrycie stołu. Wiodące trendy na rynku i ich wpływ na nadchodzące lata, wpływ zmian makroekonomicznych na detaliczny rynek wyposażenia wnętrz w Polsce, dystrybucja na rynku wyposażenia wnętrz, wartość, przychody oraz dane strukturalne – to tylko niektóre z zagadnień, które podejmuje dokument zatytułowany „Rynek wyposażenia wnętrz w Polsce 2015. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2015-2020”.

Źródło: PMR

WASZE KOMENTARZE (1) + DODAJ KOMENTARZ

POPULARNE


NEWSLETTER BIZNESMEBLOWY.PL

Najciekawsze artykuły z serwisu BiznesMeblowy.pl codziennie w Twojej skrzynce