PARTNER PORTALU

Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Fot. Shutterstock

Fot. Shutterstock

  • Autor: bm
  • 19 lis 2015 08:36 (aktualizacja: 23 lis 2015 09:12)

Rynek zdominowany przez polskie firmy

W Polsce funkcjonuje około 8 tysięcy firm, które w swojej ofercie mają meble i oświetlenie, ale tylko 10 największych graczy generuje sprzedaż na poziomie ponad 50% wartości całego rynku wyposażenia wnętrz. Raport na temat całej branży opracowała w listopadzie 2015 firma PMR.

Firma badawcza PMR Research, prowadząca badania rynku w Europie Środkowej i Wschodniej tym razem wzięła na warsztat rynek wyposażenia wnętrz w Polsce w roku 2015, prognozując jego rozwój aż do roku 2020. Badania wykonano na podstawie danych z następujących przedsiębiorstw: Abra, Black Red White, Bodzio, Brico Depot, Bricoman, Bricomarche, Castorama, DDD Dobre Dla Domu, Drzwi i podłogi VOX, Duka, Eurofirany, Glazura Królewska, Home&You, IKEA, Jula, Jysk, Komfort, Leroy Merlin, Majster Plus, Majster PMB, Meble VOX, Merkury Market, Nomi, OBI, Praktiker, PSB-Mrówka, Rosenthal, RuckZuck, Villeroy & Boch.

Co wynika z raportu? Między innymi to, że polski rynek wyposażenia wnętrz jest zdominowany przez polskie firmy – prawie trzy na cztery firmy wśród największych stanowią marki polskie. Co ciekawe jednak - największe cztery firmy działające na tym rynku to jednak firmy międzynarodowe pochodzące z Wielkiej Brytanii, Szwecji, Francji i Danii.

Największą sprzedaż omawianego asortymentu generuje IKEA. Największą sieć sprzedaży prowadzi Bodzio.

Prognoza dla rynku na najbliższe lata jest optymistyczna, na co wpłynie zwiększona sprzedaż nowych mieszkań, zwiększona liczba dokonywanych remontów, polepszenie sytuacji gospodarczej i ogólna tendencja do poprawy warunków mieszkaniowych. 25% respondentów badania PMR powiedziało, że wykonało remont w ostatnim roku, a około 30% planuje go wykonać w najbliższym roku.

Polepszająca się sytuacja w budżetach gospodarstw domowych i stabilniejsza sytuacja gospodarcza spowodowały, że w zeszłym roku jak i w obecnym rynek wyposażenia wnętrz i mebli odnotowuje stabilne i duże wzrosty. Warto jednak zwrócić uwagę, że te wzrosty w głównej mierze są konsumowane przez największe marki, natomiast mniejsi gracze coraz częściej stawiają na rozwój przez kanał internetowy.” - podsumowuje Jarosław Frontczak, PMR Head Retail Analyst.

Raport PMR przedstawia analizę kluczowych trendów kształtujących rynek oraz warunków makoroekonomicznych, które będą miały wpływ na rynek i jego segmenty: meble i dodatki, podłogi, tekstylia domowe, artykuły dekoracyjne, akcesoria sanitarne oraz artykuły kuchenne i nakrycie stołu. Wiodące trendy na rynku i ich wpływ na nadchodzące lata, wpływ zmian makroekonomicznych na detaliczny rynek wyposażenia wnętrz w Polsce, dystrybucja na rynku wyposażenia wnętrz, wartość, przychody oraz dane strukturalne – to tylko niektóre z zagadnień, które podejmuje dokument zatytułowany „Rynek wyposażenia wnętrz w Polsce 2015. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2015-2020”.

Źródło: PMR


WASZE KOMENTARZE (1) + DODAJ KOMENTARZ

    • Magdalena, 2017-08-21 16:33:39
    a gdzie Nowy Styl Group?