Biznesmeblowy.pl

Jan Szynaka, prezes firmy Szynaka Meble, podczas wizyty w Arabii Saudyjskiej. Fot. Materiały prasowe

Rynki bliskowschodnie - szansa dla polskich eksporterów mebli

  • Autor: mg
  • 03 sie 2017 11:26 (aktualizacja: 04 sie 2017 15:45)

Konieczność dywersyfikacji sprzedaży i związane z tym poszukiwanie nowych rynków eksportowych sprawia, że polscy producenci mebli coraz częściej szukają partnerów handlowych poza Europą. Za szczególnie atrakcyjne pod tym względem uważane są kraje z regionu Zatoki Perskiej.

Rynki bliskowschodnie zwracają coraz większą uwagę polskich eksporterów, w tym producentów mebli. Ich atutem jest trwająca od dłuższego czasu koniunktura gospodarcza i możliwość realizacji wysokobudżetowych inwestycji.

Sprzedaż mebli
W regionie Zatoki Perskiej największym zainteresowaniem polskich meblarzy cieszą się Zjednoczone Emiraty Arabskie, Katar i Arabia Saudyjska. Według danych Studia B+R, przykładowo, w okresie styczeń-kwiecień 2015 roku do Arabii Saudyjskiej wyeksportowano meble o wartości 10,6 mln euro, zaś do Zjednoczonych Emiratów Arabskich i Kataru wartość eksportu mebli w tym samym czasie wyniosła odpowiednio – 8 mln euro i 2,6 mln euro. W ostatnim czasie wskaźniki te osiągnęły jeszcze wyższy poziom.

Od kilku lat z partnerami handlowymi z Arabii Saudyjskiej współpracuje firma Szynaka Meble. W maju br. jej prezes, Jan Szynaka, złożył tam kolejną wizytę, by zwieńczyć duży kontrakt handlowy zawarty z saudyjskimi kontrahentami. Przedsiębiorcy uczestniczyli również w otwarciu jednego z największych na Półwyspie Arabskim salonów samochodowych, który wyposażony został w meble Grupy Szynaka.

Nasze meble budują markę polskiego produktu na świecie, jesteśmy dumni, że określenie „polski produkt” staje się synonimem najwyższej jakości nie tylko w Europie, ale też na całym świecie. Dzisiaj z sukcesem szturmujemy rynki arabskie, umacniamy naszą pozycję i otwieramy kolejne kierunki handlowe – podkreśla Jan Szynaka. Jesteśmy dumni, że Szynaka Meble wytycza nowy szlak współpracy meblowej na Bliskim Wschodzie. Dotychczas odległe dla nas kraje arabskie otwierają polskim firmom, nie tylko z branży meblowej, nieograniczone perspektywy rozwoju. Nasi fachowcy i wysokiej jakości produkty cieszą się dobrą opinią w tamtym regionie. Bliski Wschód to bez wątpienia bardzo atrakcyjna propozycja dla wszystkich polskich firm poszukujących nowych możliwości rynkowych. Warto to wykorzystać – dodaje prezes firmy Szynaka Meble.
Grupa Meblowa Szynaka odnotowuje roczny obrót na poziomie prawie miliarda złotych, z czego 50% pochodzi z eksportu. Rocznie za granicę trafia kilkanaście milionów mebli z logo tej marki.

Inwestycje i kooperacja

Polscy producenci nie tylko eksportują meble na Półwysep Arabski, ale też planują inwestycje razem z miejscowymi firmami. Na początku 2017 roku Grupa Nowy Styl ogłosiła, że firma Coastal Qatar buduje w Katarze fabrykę, w której będą produkowane krzesła „Abacus” marki Forum Seating. Siedziska stadionowe mają być montowane na obiektach w Katarze, a także eksportowane do krajów Bliskiego Wschodu, Afryki Północnej oraz Azji.

Z naszym partnerem w Katarze rozpoczynamy długofalową współpracę. To pozwoli nam na efektywną obecność na rynkach Bliskiego Wschodu, Azji i Afryki Północnej. Mamy też na uwadze, że w samym Katarze wzrośnie zapotrzebowanie na krzesła stadionowe w związku z inwestycjami planowanymi na Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej w 2022 roku – mówi Adam Krzanowski, prezes zarządu Grupy Nowy Styl.

Jak doszło do współpracy między firmami z Polski i Kataru? Ponad dwa lata temu Nishad Azeem, prezes zarządu firmy Coastal, skontaktował się z nami i powiedział, że chciałby odwiedzić naszą fabrykę podczas swojej podróży po Europie. Jego uwagę zwróciło krzesło „Abacus”, zaprojektowane dla nas przez studio Arup. Wizyta w Polsce utwierdziła go w przekonaniu, że jesteśmy kompetentnym partnerem i potrafimy działać na szeroką skalę. Na nas firma Coastal również zrobiła bardzo dobre wrażenie. Po zapoznaniu się z realizowanymi przez nich projektami okazało się, że mają nie tylko profesjonalnie zorganizowaną produkcję, ale znają się także na zarządzaniu projektami. Ponadto dużą wagę przywiązują do kwestii wpływu na środowisko naturalne i zrównoważonego rozwoju]] – mówi Jakub Rachfalik, dyrektor zarządzający marki Forum Seating. [[Zarówno naszemu partnerowi, jak i nam zależało, żeby fabryka była nowoczesna pod względem technologicznym. Nasi eksperci brali udział w wyborze odpowiednich maszyn – dodaje.

 

WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ

POPULARNE


NEWSLETTER BIZNESMEBLOWY.PL

Najciekawsze artykuły z serwisu BiznesMeblowy.pl codziennie w Twojej skrzynce