Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

  • Autor: Alicja Pietrowska
  • 27 gru 2013 18:01

Rzeczywistość rozszerzona a branża meblowa

W branży meblowej działania promocyjne w ramach e-marketingu są wciąż jeszcze na wczesnym etapie rozwoju. Specjaliści przewidują jednak wielkie zmiany w zarządzaniu przedsiębiorstwami wywołane wpływem Internetu.

Badania pokazują, że udział e-marketingu w puli pieniędzy wydawanych na promocję marki cały czas rośnie. Nic dziwnego. Dzięki możliwościom, jakie daje Internet, odległość dzieląca konkurujące firmy to kilka kliknięć i zaledwie kilka sekund na znalezienie potencjalnego klienta. W dzisiejszych czasach posiadanie wizytówki w sieci w postaci strony internetowej to standard. Nie tylko w naszej branży, ale właściwie w każdej. Klienci bardzo często korzystają z możliwości, jakie stwarzają nowe technologie, poszukują inspiracji w Internecie, co ważne w momencie, w którym dysponują czasem w komfortowych warunkach, bez kolejek i stresu. Właśnie dlatego e-marketing zyskuje na znaczeniu. Staramy się nie tylko na bieżąco aktualizować nasze produktowe serwisy www, ale prowadzimy też działania pozycjonujące je w odpowiedni sposób. Lubimy też działania kontekstowe w sieci i takie też realizujemy dla naszych marek. – mówi Izabela Lipińska, marketing manager Grupy IMS

Zdaniem specjalistów, firmy wykorzystujące w przemyślany sposób możliwości, które daje dynamiczne środowisko Internetu, uzyskują przewagę, która w dłuższej perspektywie przekłada się na wzrost zaufania klientów, umocnienie wizerunku, marki, i – co za tym idzie – wyniki finansowe. Jak wiadomo e-marketing to szerokie spektrum rozwiązań, stosowanych przez przedsiębiorstwa w sieci, w celu zaprezentowania swojego potencjału, począwszy od będącej podstawą działań e-marketingowych witryny interenetowej, poprzez reklamę w sieci, mailing, narzędzia SEO i SEM, newslettery, działania PR, a kończąc na wykorzystywaniu społeczności internetowych. To jednak tylko niektóre, choć niewątpliwie najbardziej rozpowszechnione metody prowadzenia kampanii marketingowych w sieci. Nie należy przy tym zapomnieć, iż marketing nieustannie ewoluuje. A to za sprawą rozwoju nowych technologii, które tworzą zupełnie nowe kanały komunikacji – jak się okazuje w naszym kraju nie w pełni wykorzystanych.

Impet zmian pominięty

Choć marketing internetowy powoli ewoluuje, a producenci doceniają rolę działań e-commerce, w efektywnym budowaniu relacji, to jednak w naszych realiach nadal dominuje komunikacja raczej jednostronna, a działania e-marketingowe dopiero „raczkują”. Myślę, że raczej staramy się właśnie nadążać za trendem niż być w czołówce przedsiębiorstw wykorzystujących jego możliwości. Na pewno można robić więcej, ale też rynek zakupów internetowych, jak i odsetek korzystających aktywnie z Internetu jest w Polsce niższy niż w krajach europy. – potwierdza Tomasz Wiktorski. Można też pokusić się o stwierdzenie, iż w praktyce marketing internetowy w Polsce zatrzymał się na rozwiązaniach sprzed kilku lat, a impet zmian technologicznych został zupełnie pominięty. Wręcz zignorowano dominację urządzeń mobilnych. Większość strategii nadal koncentruje się na pozycjonowaniu stron internetowych w wyszukiwarkach oraz na dywagacjach na temat wielkości i kreacji banerów reklamowych. Tak jakby potencjał nadal tkwił w użytkownikach komputerów stacjonarnych. – uważa Justyna Adamczyk, specjalistka ds. e-marketingu, właścicielka i redaktor naczelna portalu e-marketing.pl.


WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ