Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Spotkanie promujące wyniki badania konsumenckiego - Jaka szafa, taki dom, przeprowadzonego na zlecenie sieci salonów Agata. Od lewej: Marek Gonsior, Małgorzata Socha, Ewa Mierzejewska. Fot. Agata

Spotkanie promujące wyniki badania konsumenckiego - Jaka szafa, taki dom, przeprowadzonego na zlecenie sieci salonów Agata. Od lewej: Marek Gonsior, Małgorzata Socha, Ewa Mierzejewska. Fot. Agata

  • Autor: mg
  • 04 marz 2018 16:35 (aktualizacja: 05 marz 2018 11:24)

Sieć Agata przygotowała raport o preferencjach wnętrzarskich Polaków

Marka Agata postanowiła sprawdzić, czy to, jak się ubieramy i jaki styl lubimy, przekłada się również na aranżację naszych domowych wnętrz.  Wyniki raportu pokazują, że moda wkracza również na nasze domowe salony.

Raport został przeprowadzony przez Kantar Millward Brown na zlecenie salonów Agata. Prawie 60 proc. ankietowanych przyznaje, że ich mieszkanie jest odbiciem ich stylu i osobowości.

Okazuje się, że respondenci preferujący „sportową elegancję” gustują we wnętrzach loftowych, natomiast ci, którzy stawiają na styl romantyczny w ubiorze, wskazali na styl klasyczny we wnętrzach. I choć - zdaniem ekspertów - możemy mówić o nowopowstającym trendzie dopasowania wnętrza do indywidualnego stylu, to pewne zależności są już widoczne również w Polsce.

W aranżacji wnętrz najważniejsze jest bycie w zgodzie ze sobą i z własnym stylem, ponieważ trzymanie się sztywnych schematów nie zawsze jest dobrym rozwiązaniem, a katalogi powinny być tylko inspiracją. Sama w urządzaniu wnętrz najbardziej kocham właśnie tę swobodę i możliwość kreatywnego wyrażenia siebie - mówi Małgorzata Socha, ambasadorka marki Agata.

Zarówno przy projektowaniu wnętrza, jak i przy doborze garderoby Polacy najczęściej stawiają na funkcjonalność i wygodę. Jednocześnie ponad połowa badanych uważa, że tak mieszkanie, jak i ubiór są odbiciem ich osobowości.

W wynikach całego badania „Jaka szafa, taki dom” zaskoczyły mnie dwie rzeczy. Po pierwsze, odpowiedź na pytanie, co jest dla nas najważniejsze w urządzaniu wnętrz. Okazuje się, że choć wciąż najbardziej istotne są aspekty praktyczne – funkcjonalność, wygoda, jakość itd. – to już na drugim miejscu plasuje się potrzeba dopasowania wnętrza do własnych upodobań, osobowości
i przyzwyczajeń - mówi Ewa Mierzejewska, ekspertka ds. aranżacja wnętrz.

Z raportu sieci Agata wynika, że najpopularniejszy do niedawna styl skandynawski nie zajął pierwszego miejsca wśród wskazań ankietowanych (11 proc.). Stosunkowo często wybieramy aranżacje loftowe (23 proc.) i klasyczne (23 proc.). Różnice zdań widać jedynie na próbie badawczej kobiet i mężczyzn: kobiety zapytane o to, która aranżacja najlepiej pasuje do ich stylu, najczęściej wskazywały na styl prowansalski, zaś mężczyźni – klasyczny.

Analizując aranżacje wnętrz, można mówić o pewnych grupach stylów. Tak naprawdę styl klasyczny i prowansalski są do siebie bardzo podobne, tylko różnią się w dużej mierze kolorystyką, która przełożyła się na wskazania u kobiet i mężczyzn. Natomiast styl loftowy jest bardzo często utożsamiany ze stylem nowoczesnym i z pewnością wielu z nas ocenia te wnętrza w podobny sposób - ocenia Ewa Mierzejewska.

Kobiety i mężczyźni różnią się przywiązaniem do poszczególnych elementów wystroju wnętrz, które ich zdaniem wpływają na personalizację przestrzeni i jej dopasowanie do stylu domowników. Chociaż jedni i drudzy na pierwszym miejscu stawiają meble, dla kobiet ważniejsze są dodatki, takie jak ozdoby, tekstylia czy obrazy. Prawie 70 proc. Polaków przywiązuje dużą wagę do wystroju mieszkania, ale czy ma to przełożenie na odzwierciedlanie ich stylu?

Jako marka chcemy inspirować do wyrażania swojego stylu i indywidualności. Każdy z nas jest inny, ma swój charakter, ubiera się, jak lubi i chciałby urządzać wnętrza tak, by czuć się w nich dobrze. Nasz dom jest wyjątkowy dlatego, że jest właśnie taki jak my. W salonach Agata dbamy o stały rozwój portfolio produktów, żeby każda osobowość, każda indywidualność mogła znaleźć coś dla siebie. Dlatego też wdrażamy rozwiązania „szycia na miarę”, np. wyboru mebli tapicerowanych z tkaninami dostosowanymi do indywidualnych potrzeb i gustu, czy tworzenia własnych zestawów mebli modułowych. Widoczny trend personalizacji przenika do świata wnętrz i chcemy dać naszym konsumentom możliwość szerokiego i zróżnicowanego wyboru - twierdzi Marek Gonsior, dyrektor ds. marketingu salonów Agata.

 


WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ