Biznesmeblowy.pl

Salon Agata na warszawskim Targówku

Sieci sklepów meblowych rozszerzają swoją działalność w Polsce

  • Autor: bm
  • 20 kwi 2017 10:40 (aktualizacja: 24 kwi 2017 09:33)

Handel meblami na polskim rynku w coraz większym stopniu przechodzi w ręce dużych sieci sprzedaży. Największe z nich w ciągu ostatnich kilku lat rozszerzyły swój zasięg i zwiększyły liczbę placówek. W tym roku zapowiadane są kolejne otwarcia wielkopowierzchniowych sklepów meblowych.

"Trzy największe sieci sklepów meblowych w Polsce, czyli Black Red White, IKEA i Agata, handlują dziś na powierzchni ponad 1 km kw. (tj. 1 mln mkw.). W ciągu kilku lat chcą dorzucić do tego kolejne ćwierć kilometra kwadratowego powierzchni handlowej. " - pisze Puls Biznesu. Jednocześnie zapowiadane jest rozszerzenie sprzedaży internetowej, co już z powodzeniem realizuje IKEA budująca swoją strategię wokół sprzedaży wielokanałowej. 

Sieć Agata to obecnie 21 sklepów wielkopowierzchniowych w największych miastach Polski. Jesienią 2016 roku spółka otwarła swój flagowy, największy salon na warszawskim Targówku, wcześniej powstał salon firmowy w Częstochowie, Lublinie i Białymstoku. Na ten rok Agata zapowiada między innymi otwarcie sklepu w Stalowej Woli. Trzy salony rocznie - to jedno z założeń będących podstawą rozwoju sieci.

Podczas gdy Agata rozwija się najsilniej w dużych polskich miastach, w mniejszych swoje sklepy tworzy sieć Abra, która w zeszłym roku przekroczyła "magiczną" liczbę stu placówek handlowych na polskim rynku.

Główną konkurencją dla Agaty i Abry na polskim rynku jest IKEA, która również ostatnio inwestuje w powierzchnię sklepową coraz więcej. Na trzeci kwartał 2017 roku zaplanowane jest otwarcie sklepu IKEA w Lublinie, z kolein na 2018 rok zapowiadane jest między innymi otwarcie sklepu na warszawskiej Woli. Będzie to już trzeci punkt sprzedaży IKEA w stolicy.

"Otwarcie trzeciego sklepu w Warszawie to efekt konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju sprzedaży wielokanałowej w Polsce. Inwestujemy zarówno w sprzedaż mebli przez Internet, która już niedługo będzie dostępna na wybranych rynkach, jak również w nowe i istniejące sklepy." - mówi Anna Pawlak-Kuliga, prezes IKEA w Polsce. Sklepy IKEA w samej Warszawie odwiedza co roku około 6,5 miliona klientów.

 

WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ

POPULARNE


NEWSLETTER BIZNESMEBLOWY.PL

Najciekawsze artykuły z serwisu BiznesMeblowy.pl codziennie w Twojej skrzynce