Biznesmeblowy.pl

Showroom Euforma

Sprzedaż mebli w ekskluzywnych showroomach

  • Autor: Beata Michalik
  • 13 lut 2017 11:54 (aktualizacja: 14 lut 2017 08:52)

Na polskim rynku przybywa sklepów typu concept store, oferujących, poza produktami do aranżacji wnętrz, także inspiracje, porady projektantów, swoistą filozofię wnętrza. Nie tylko sprzedają meble, tkaniny czy oświetlenie, organizują też spotkania z designem, ciekawymi ludźmi, projektantami i producentami.

Klientów zachęcają starannie zaaranżowanymi wnętrzami, na tle których meble i dodatki prezentują się inaczej niż w popularnych sklepach meblowych. Oferują coś więcej niż tylko produkty – nie tylko porady designerów, ale też tzw. wartość dodaną, czyli poczucie wyjątkowości, większego prestiżu, bycia w grupie tych wybranych, niszowych klientów ekskluzywnego salonu sprzedaży. Sklepów typu concept store, które mają w swojej ofercie meble dla koneserów, jest w Polsce coraz więcej.

Niezależnie od tego, czy oferowane produkty to projekty polskich projektantów wykonane w polskich fabrykach, czy meble i elementy wyposażenia wnętrz sygnowane znanymi światowymi markami, sprzedaż mebli z wyższej półki wymaga szczególnej oprawy i odpowiedniego podejścia do wymagającego klienta. Jak powiedział Tomasz Waś, właściciel warszawskiej Galerii Heban, która w tym roku obchodziła 20-lecie swojego istnienia, "z meblami jest podobnie jak z muzyką. Ludzie powszechnie słuchają lekkich gatunków, które same wpadają w ucho i są powszechne, natomiast te bardziej wyszukane mają swoich wiernych – choć nie zawsze licznych odbiorców wśród melomanów, którzy potrafią docenić wyrafinowane brzmienie, perfekcję dźwięku i aranżację. Podobnie jest ze światowym designem z najwyższej półki. Meble takie z założenia przeznaczone są przede wszystkim dla koneserów, a więc są niszowe, dlatego nigdy nie będą sprzedawały się jak te z popularnych sieciówek.".

(...)

Czy łatwo sprzedać tego rodzaju meble? Na pewno kontakt z klientami jest tu nieco inny niż w sklepach oferujących produkty z półki ekonomicznej. Trzeba przekonać potencjalnych zainteresowanych, że dany mebel naprawdę wart jest inwestycji i warto mieć na to solidne argumenty. Świadomość klientów poszukujących ekskluzywnych produktów do wnętrz jest bowiem z roku na rok większa. Ludzie coraz więcej podróżują, obserwują życie innych ludzi, bywają na targach i wydarzeniach związanych z designem, wreszcie – dzięki internetowi mają wiele informacji na temat trendów, projektantów, nowinek technologicznych i rozwiązań zwiększających komfort. Wykorzystują tę wiedzę podczas zakupów i chcą coraz lepszego produktu.

Z roku na rok obserwujemy wzrost świadomości konsumentów. - mówi Tomasz Waś. - "Kiedyś byli oni bardziej zachowawczy i wybierali bezpieczne oraz powszechnie dostępne marki. Dziś to się zmieniło i Polacy pozwalają sobie na zdecydowanie większą fantazję w aranżacji wnętrz. Zauważamy, że podążają za światowymi trendami i są z nimi na bieżąco. Zwiedzają świat, bywają na wystawach, obserwują pojawiające się nowości takich mebli od nas oczekują."

(...)

Nie tylko zagraniczna oferta przyciąga wymagających klientów. W ofercie powstałego całkiem niedawno showroomu Euforma można znaleźć meble, oświetlenie oraz dodatki od polskich producentów. Pierwszy showroom sygnowany marką Euforma powstał w Bydgoszczy. Po roku działalności właściciele podjęli decyzję o stworzeniu drugiej takiej przestrzeni, ale tym razem w Warszawie. Podobnie jak w Bydgoszczy, także w stolicy można znaleźć kompleksowy asortyment artykułów przeznaczonych do aranżacji wnętrz. Showroom oferuje produkty blisko 40 polskich marek, zarówno tych już rozpoznawalnych, jak Noti czy Comforty, jak i mniej znanych, np. Borcas, Hop Design czy Loftdecora.


WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ

POPULARNE


NEWSLETTER BIZNESMEBLOWY.PL

Najciekawsze artykuły z serwisu BiznesMeblowy.pl codziennie w Twojej skrzynce