Biznesmeblowy.pl

Targi MoOD 2016

Tkaninowe targi "MoOD" - jaka była edycja 2016?

  • Autor: bm
  • 14 paź 2016 14:25 (aktualizacja: 17 paź 2016 12:31)

W tegorocznej edycji targów "MoOD&Indigo Brussels" wzięło udział ponad 4 tysiące gości, którzy przybyli w większości z Europy, ale też z Azji. Wystawców było 230 (z 20 krajów). Obok firm belgijskich pojawiły się między innymi producenci tkanin z Holandii, Wielkiej Brytanii, Turcji, Francji, Hiszpanii czy Stanów Zjednoczonych.

Tegoroczna edycja targów „MoOD&Indigo” w Brukseli była zaskoczeniem zarówno dla wystawców, jak i odwiedzających. Nowa lokalizacja imprezy, a wraz z nią – zupełnie nowa koncepcja ekspozycji – okazały się strzałem w dziesiątkę. Nowe miejsce to obiekt Tour & Taxis, w którego dość surowym, loftowym wnętrzu zaaranżowano stoiska zupełnie inaczej niż do tej pory. Zaletą nowego centrum targowego jest dostęp dziennego światła, dużo przestrzeni i artystyczny klimat, który podkreślał wyjątkową atmosferę targów. Całość ekspozycji była bardziej ujednolicona i uproszczona, za to pojawiło się więcej miejsca i możliwości na organizowanie spotkań, rozmów biznesowych, pokazów. Założenie było ryzykowne, ale – zdaniem organizatorów – opłaciło się. "Ryzyko jest nieodłączną częścią przedsiębiorczości" – powiedział Dyrektor Zarządzający Patrick Geysels. - "Byliśmy tego świadomi, ale okazało się, że było warto. Oczywiście musieliśmy przekonać wielu naszych stałych wystawców, aby zaakceptowali te zmiany. Ale reakcje były bardzo pozytywne. W efekcie i goście, i wystawcy czuli się jak w domu. Jestem zadowolony i mam znowu dobre przeczucia co do najbliższej przyszłości."

W tegorocznej edycji targów tkaninowych wzięło udział ponad 4 tysiące gości, którzy przybyli w większości z Europy, ale też z Azji. Wystawców było 230 (z 20 krajów). Obok firm belgijskich pojawiły się między innymi producenci tkanin z Holandii, Wielkiej Brytanii, Turcji, Francji, Hiszpanii czy Stanów Zjednoczonych. Znaczna większość wystawców pozytywnie oceniła zarówno przeprowadzone zmiany, jak i sam przebieg i efekty targów. Podobnie jak co roku, głównym założeniem targów „MoOD&Indigo” była prezentacja oryginalnych produktów pochodzących wprost od producentów. Jakość prezentowanych tkanin była bardzo wysoka. Potwierdzają to jurorzy konkursu Blue Drop, do którego zgłosiło się co prawda mniej uczestników niż np. rok wcześniej, za to zgłoszone produkty prezentowały wyjątkowo wysoki poziom. Kreatywność i technologia – najważniejsze kryteria w konkursie – w tym roku szczególnie szły w parze.

Jeśli chodzi o najnowsze trendy w segmencie tekstyliów dla meblarstwa i do aranżacji wnętrz, wyraźnie prym wiodły dość ciężkie tkaniny, bardziej luksusowe w wyrazie. Widać też było dążenie producentów do tworzenia jednolitego wizerunku kolekcji, do „fokusowania się” na konkretnym trendzie czy kierunku.

Impreza w Brukseli od lat stanowi znaczącą platformę handlową dla wytwórców tkanin oraz dostawców przemysłu meblowego. Przyciąga producentów mebli z europejskiego rynku, którym zależy na wczesnym poznaniu trendów wzorniczych i kolorystycznych. W ciągu 3 intensywnych dni targowych we wrześniu mogli oni zapoznać się z tendencjami i innowacjami w tkaninach na sezon 2016/17. W programie targów nie zabrakło licznych prezentacji, wykładów i warsztatów dla projektantów tkanin, ale najważniejsze zarówno dla wystawców, jak i zwiedzających były indywidualne spotkania biznesowe.

WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ

POPULARNE


NEWSLETTER BIZNESMEBLOWY.PL

Najciekawsze artykuły z serwisu BiznesMeblowy.pl codziennie w Twojej skrzynce