Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

  • Autor: Redakcja
  • 27 gru 2013 18:01

Trudny rynek mebli tapicerowanych

Rynek mebli tapicerowanych w Polsce jest bardzo szczególny: cechuje go niespotykane chyba nigdzie indziej rozdrobnienie – równolegle w świadomości konsumentów istnieją zarówno uznane marki, jak i lokalni rzemieślnicy.

Rezultatem tej różnorodności jest m.in. bardzo duża rozpiętość cenowa produktów, a także brak jednorodnych standardów dotyczących jakość mebli tapicerowanych.

Rynek mebli tapicerowanych w Polsce to bardzo konkurencyjna branża. Istnieje duża liczba producentów z szerokim wachlarzem oferty produktowej. Część z nich jest przeznaczona do domów i mieszkań, a część – do biur i innych obiektów komercyjnych. W naszym kraju jednak, niestety, zdarza się, że w biurze znajdziemy typowo domową sofę. Zazwyczaj wygrywa w tym wypadku cena produktu. W związku z tym konkurencja jest większa, niż by to wynikało stricte z analizy produktów dedykowanych na rynek komercyjny.

Ubiegły rok był dla większości producentów mebli poważnym wyzwaniem znalezienia się w nowej rzeczywistości – sytuacji kryzysu gospodarczego, próbą wielkich wyzwań i przetrwania. Sytuacja rynkowa zmusiła wielu producentów do analizy swoich kosztów, restrukturyzacji zatrudnienia czy poszukiwania nowych partnerów biznesowych. Wiele firm, chcąc utrzymać się na rynku, szukało oszczędności we wszystkich obszarach działalności.

Pierwszy kwartał 2010 roku pokazał, że sytuacja na rynku powoli zaczyna się stabilizować – mówi Anna Bejnarowicz, menedżer ds. sprzedaży w firmie Noti. – Klienci indywidualni decydują się na realizację wcześniej wstrzymanych zakupów, a klienci instytucjonalni – na realizację inwestycji. Z całą pewnością będzie to jeszcze rok trudny, cała ta sytuacja zmieniła nie tylko firmy, ale także samego klienta – stał się bardziej wymagający, wyczulony na jakość i cenę produktów, podejmujący bardziej przemyślane decyzje.

Sytuacja na rynku mebli tapicerowanych w pierwszym kwartale tego roku jest bardzo specyficzna – opisuje Małgorzata Jeżowska z firmy Tombea. – Wpływ na to miało wiele czynników. Jednym z bardziej istotnych były warunki atmosferyczne. Niestety przekładały się one bezpośrednio na niską liczbą klientów w centrach wyposażenia wnętrz, a tym samym w naszych salonach, które są w nich umiejscowione. Długa i mroźna zima w tym roku sprawiła, że klienci bardziej byli zainteresowani szybkim dotarciem do swoich domu po zakończonej pracy, niż zakupem dóbr, które najzwyczajniej w świecie mogą trochę poczekać. Gdyby nie taka właśnie zima, sprzedaż mebli byłaby zdecydowanie wyższa. Pierwszy kwartał tego roku możemy uznać za przyzwoity, natomiast zdecydowanie wyniki sprzedażowe byłyby lepsze, gdyby nie odstraszający mróz, który wszystkim dał się we znaki. Generalnie nie zanotowaliśmy zwiększonej rotacji mebli drogich lub tych tańszych. Sprzedaż rozłożyła się równomiernie na poszczególne kolekcje i rodzaje tkanin. Każdy klient indywidualnie podchodzi do swojego zamówienia i tak naprawdę nie możemy wyszczególnić zwiększonych preferencji klientów dotyczących sof, foteli czy choćby narożników.

Lepiej? Gorzej?


4Buildings - nowe wydarzenie branży budowlanej w Polsce i cztery niezależne konferencje o najważniejszych trendach w budownictwie XXI wieku - już 15-17 listopada w Katowicach. Zarejestruj się teraz!

WASZE KOMENTARZE (1) + DODAJ KOMENTARZ

    • Magdalena , 2018-08-21 21:46:56
    Od kilku lat szukam mebli wypoczynkowych. Niestety oferowane meble są wyłącznie nowoczesne i często masywne. Brzydkie. Próba zamówienie w sklepie zmodyfikowane mebla jest niemożliwa, więc pozostaje jedynie zamówienie na wymiar u stolarza. W nas rynek oferuje przede wszystkim podobne do siebie buble. Brakuje nowoczesnego designu oraz różnorodności w wyborze. Dlaczego nie ma wypoczynków wzorowanych na dawnych starych meblach wygodnych fotelach typu berżery, ale bez nóżek w stylu francuskim. Dlaczego meble wypoczynkowe nie mogą wygladać elegancko, lekko a jednocześnie być praktyczne / czytaj rozkładane/? Koleżanka kupiła wypoczynek; kanapę i 2 fotele. Oczywiście nie mogła zamówić do tego sofy dwuosobowej do tego kompletu. To jest właśnie nasz rynek. Mamy klienta w głęboko w czterech literach.