Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Siedziba Fabryk Mebli Forte w Ostrowi Mazowieckiej. Fot. Archiwum

Siedziba Fabryk Mebli Forte w Ostrowi Mazowieckiej. Fot. Archiwum

  • Autor: mg
  • 19 wrz 2019 10:38 (aktualizacja: 20 wrz 2019 08:37)

W I półroczu 2019 roku wzrosły przychody ze sprzedaży Grupy Forte

Grupa Forte w I półroczu 2019 roku osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 575.285 tys. zł, co stanowi wzrost o 3,9% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.

Grupa Forte w I półroczu 2019 roku osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 575.285 tys. zł, w stosunku do 553.542 tys. zł w analogicznym okresie roku 2018 (nastąpił wzrost o 3,9 %). Marża brutto ze sprzedaży ukształtowała się na poziomie 34,1%, czyli była o 0,6 pkt. % wyższa niż przed rokiem. Spadł natomiast zysk z działalności operacyjnej - wyniósł on 32.194 tys. zł (stanowił 5,6% przychodów), w stosunku do 39.146 tys. zł (7,1% przychodów) w analogicznym okresie roku 2018. Zrealizowany zysk netto w okresie sprawozdawczym wyniósł 16.518 tys. zł (2,9% przychodów), w porównaniu z 7.604 tys. zł w pierwszym półroczu roku poprzedniego (1,4% przychodów).

Koszty sprzedaży wyniosły 130.186 tys. zł i w ujęciu liczbowym w stosunku do I półrocza 2018 roku wzrosły o 13.535 tys. zł. Obciążenie przychodów kosztami sprzedaży wzrosło do 22,6% wobec 21,1% w pierwszym półroczu roku ubiegłego. Wzrost obciążenia przychodów kosztami sprzedaży jest głównie spowodowany wzrostem stawek transportowych oraz kosztów akcji marketingowych u głównych klientów. Koszty ogólne ukształtowały się na poziomie 29.418 tys. zł wobec 28.761 tys. zł w analogicznym okresie 2018 roku. Obciążenie przychodów kosztami ogólnymi wyniosło 5,1% wobec 5,2% w okresie porównawczym.

Sprzedaż eksportowa Grupy Forte wyniosła 487,3 mln zł – 84,7 % sprzedaży ogółem (w I półroczu roku 2018 wyniosła ona 460,4 mln zł – 83,2 %). Natomiast sprzedaż na rynku polskim wyniosła 88 mln zł (15,3 %) wobec 93,2 mln zł (16,8 %) w analogicznym okresie roku 2018.

Udział procentowy sprzedaży na poszczególnych rynkach ukształtował się następująco: kraje niemieckojęzyczne 51,15% (51,7% - w I połowie 2018 roku), Europa Zachodnia i Północna - 20,96% (19,3%), Polska - 15,30% (16,8%), Europa Środkowa, Południowa i Wschodnia - 12,30% (12,2%).

W roku 2019 Grupa Forte koncentruje się przede wszystkim na zmianie struktury sprzedaży produktów, jak i dywersyfikacji rynków zbytu, co powinno skutkować pozytywnym wpływem na uzyskiwaną marżę końcową.

Do najistotniejszych czynników i zdarzeń, które miały wpływ na osiągnięte w I półroczu 2019 roku wyniki finansowe, można zaliczyć:

- stopniową zmianę struktury sprzedaży mebli (dotyczy zarówno produktów, rynków, jak i klientów), pozwalającą na kontynuację poprawy marżowości sprzedaży;

- istotny wzrost kosztów działalności tzn. wzrost cen energii elektrycznej (+40% r/r – wpływ około 0,9 mln/ m-c) oraz efekt podwyżek wynagrodzeń (jednostkowe wzrosty około +10%), częściowo kompensowany poprzez działania reorganizacyjne w Grupie Forte;

- ujemną rentowność na sprzedaży na rynku nadwyżek płyty surowej produkowanej przez spółkę zależną Tanne, będącą efektem trudnej sytuacji popytowej na tym rynku.


WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ