Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

"Zielony Dom" - inicjatywa IKEA i WWF. Fot. archiwum

"Zielony Dom" - inicjatywa IKEA i WWF. Fot. archiwum

  • Autor:
  • 27 gru 2013 18:01

"Zielony dom" IKEA

18 listopada ub.r. IKEA i międzynarodowa organizacja ekologiczna WWF gościli w „Zielonym domu” zainteresowanych tym, jak urządzeniem domu i stylem życia dbać o środowisko.

„Zielony Dom” to specjalnie zaaranżowane wnętrze w IKEA Targówek. Wszystkie produkty w nim użyte oraz sposób ich rozmieszczenia są zgodne ze wskazówkami ekspertów WWF. Organizatorzy przedsięwzięcia chcą w ten sposób zwrócić uwagę na fakt, że sposób, w jaki żyjemy, co kupujemy i jak urządzamy nasze domy, ma wpływ na kondycję całej planety. Podkreślają, iż ogromne znaczenie mają czynności, na które zwykle nie zwracamy nawet uwagi: wyłączanie trybu stand-by (dzięki czemu do atmosfery trafia znacznie mniej CO2), korzystanie z urządzeń energooszczędnych (co stanowi korzyść nie tylko dla domowego budżetu, ale również dla środowiska naturalnego), czy zasłanianie okien na noc ogrzewając pomieszczenia (by nie tracić ciepła).

Podobnie ważne jest wyposażenie naszego domu. I tak na przykład: wycieraczka „Zielonego Domu” nie zawiera tworzyw sztucznych, urządzenia AGD to najwyższa klasa energoefektywności, kuchenka i lodówka są ustawione z dala od siebie, naczynia ceramiczne zastępują plastikowe, papier toaletowy pochodzi z recyklingu, meble z drzewa rodzimego mają certyfikat FSC, laptop zastępuje komputer (przekłada się to na mniejsze zużycie energii), źródła światła są energooszczędne, jasny kolor ścian zwiększa efekt doświetlenia pomieszczeń, podłogi i elementy drewniane malowane są ekofarbami (bez substancji lotnych). Te i wiele innych, cennych rad zaprezentowano podczas konferencji w IKEA Targówek.

Na spotkanie eksperci WWF przygotowali kilkadziesiąt porad na temat maksymalnego wykorzystania proekologicznych materiałów i odpowiedniego ustawienia sprzętów przy urządzaniu domu. IKEA wykorzystała w tym celu własne produkty, które od lat wytwarzane są w sposób przyjazny środowisku, a niektóre pomagają je także chronić i tworzą bezpieczne, wolne od chemii otoczenie w domu. Jednym z takich produktów jest sofa „Lycksele”, ze zdejmowanym, łatwym do prania pokryciem – dzięki temu uniknięto stosowania środków chemicznych przeciw plamieniu.


WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ