PARTNER PORTALU

Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Startup Delivr opracował aplikację meblarską AR Furniture by Delivr. Fot. Delivr

Startup Delivr opracował aplikację meblarską AR Furniture by Delivr. Fot. Delivr

  • Autor: mg
  • 07 maj 2018 12:49 (aktualizacja: 10 maj 2018 09:44)

Aplikacje meblarskie zyskały nowe możliwości

Polski startup Delivr opracował aplikację meblarską „AR Furniture by Delivr”. Dzięki nowym silnikom AR – ARKit (Apple) i ARCore (Google) – zyskała ona szersze możliwości.

Na przełomie 2017 i 2018 roku, dzięki nowym silnikom AR – ARKit (Apple) i ARCore (Google) – w technologii rozszerzonej rzeczywistości dokonała się swego rodzaju rewolucja. Jak dotąd, rozszerzona rzeczywistość bazowała na tzw. „markerach”. Aby skorzystać z tego rodzaju aplikacji, użytkownik kierował kamerę telefonu lub tabletu na wyznaczony marker (artykuł w prasie, kod QR, dowolny charakterystyczny element graficzny), w miejscu którego pojawiały się trójwymiarowe obiekty. Wejście na rynek silników ARKit i ARCore dało nowe możliwości. Możliwości tej technologii postanowił wykorzystać polski startup Delivr, tworząc aplikację "AR Furniture" – demo pokazujące, jak można wykorzystać możliwości silników ARKit i ARCore w sprzedaży internetowej.

Silniki ARKit i ARCore wykorzystują technologię SLAM (Simultaneous localization and mapping), która umożliwia zmapowanie otaczającej nas przestrzeni. Wystarczy skierować kamerę urządzenia mobilnego na miejsce, w którym chcemy postawić model – wystarczy jedno kliknięcie i przed naszymi oczami pojawi się trójwymiarowy model produktu w realnej skali. Nowe algorytmy wprowadzone przez firmę Apple na początku tego roku pozwalają nie tylko na rozpoznawanie płaskich powierzchni, ale również ścian. Dzięki takim funkcjom można wizualizować nie tylko stojące produkty, jak np. meble, ale również te, które wieszamy na ścianach – zasłony, rolety, obrazy itp.

Dzięki aplikacjom rozszerzonej rzeczywistości wystarczy kilka kliknięć, by klient zobaczył wybrany przez siebie model produktu w przestrzeni swojego mieszkania. Realna skala modeli pomoże mu sprawdzić, czy dany mebel zmieści się w wybranej przestrzeni. Moduł konfiguracji produktu pozwoli klientowi zobaczyć mebel „jak żywy”, we wszystkich dostępnych wariantach koloru czy tapicerki. Jeśli wszystko się zgadza, kolejne kilka kliknięć pozwoli klientowi zakupić produkt bezpośrednio przez aplikację.

 Aplikacje AR pomogą też skrócić i uprościć proces zakupowy, dać klientowi możliwość konfiguracji produktu i otworzyć niezależny kanał sprzedaży. Dostajemy również możliwość dokładnej analizy preferencji zakupowych klienta oraz pobrania różnego rodzaju statystyk, dzięki czemu można sprzedawać bardziej efektywnie.


WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ