Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Jadwiga Lesisz, p.o. prezesa PARP

Jadwiga Lesisz, p.o. prezesa PARP

  • Autor: bm
  • 16 lis 2018 12:23 (aktualizacja: 19 lis 2018 12:36)

Dobry design to wzór na rozwój: PARP na Forum Dobrego Designu

PARP, jako instytucja, której celem jest wspieranie rozwoju przedsiębiorczości, włączyła się w działania na rzecz szerszego wykorzystania profesjonalnego wzornictwa w firmach. Więcej o formach wsparcia można będzie dowiedzieć się podczas Forum Dobrego Designu 6 grudnia 2018. PARP będzie jednym z partnerów wydarzenia.

Design ma coraz większy wpływ na sprzedaż produktów i jest motorem innowacyjności. Dlatego stymulowanie usług badawczo-rozwojowych i wzornictwa przemysłowego, jako narzędzi tworzenia silnych polskich marek jest wśród priorytetów Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. PARP będzie jednym z partnerów tegorocznego Forum Dobrego Designu.

Jako świadomi konsumenci naturalnie wybieramy to, co funkcjonalne i estetyczne. Jesteśmy obserwatorami trendów na otwartym, zglobalizowanym rynku, który dość szybko weryfikuje jakość rozwiązań i bywa bezlitosny dla produktów odstających od oczekiwań konsumentów, nie do końca przemyślanych, albo zbyt drogich. Podobna świadomość powinna towarzyszyć przedsiębiorcom, chcącym zaistnieć i odnieść sukces na rynku – niezależnie od skali ich działalności.

Uwzględnienie wzornictwa w opracowywaniu nowych produktów nie tylko pozwala rozwijać się firmom, ale przy okazji podnosi innowacyjność gospodarki i wpływa na jakość życia nas wszystkich. Ta wiedza leży u podstaw uznania wzornictwa za „kluczową innowacyjną dyscyplinę, dzięki której idee mogą trafić na rynek i stają się przyjaznymi użytkownikom i atrakcyjnymi produktami i usługami” w strategii „Europa 2020”, z której celami ściśle powiązano fundusze europejskie w obecnej perspektywie budżetowej. Autorzy dokumentu zauważyli, że „w Europie istnieje przepaść między liderami w zakresie stosowania projektowania jako czynnika napędzającego innowacje, a innymi regionami”, zwłaszcza wśród mniejszych przedsiębiorstw.

Szczególne znaczenie ma projektowanie, uznawane za kluczową dyscyplinę i działanie niezbędne we wprowadzaniu pomysłów na rynek i przekształcaniu ich w produkty przyjazne i atrakcyjne dla użytkowników. Choć niektóre państwa Europy są światowymi liderami w projektowaniu, innym brakuje solidnej infrastruktury i umiejętności w zakresie projektowania. Ta luka systemowa była przez długi czas niezauważana, ale teraz trzeba się nią zająć.
Unia innowacji, inicjatywa przewodnia strategii „Europa 2020”

Szersze wykorzystanie wzornictwa, a także innych innowacji nietechnologicznych, jest jednym z głównych bodźców do rozwoju produktów wysokiej jakości, zwiększania wydajności i efektywniejszego gospodarowania zasobami. 
Aktualizacja komunikatu w sprawie polityki przemysłowej, 2012 r.

Design ze wsparciem
PARP, jako instytucja, której celem jest wspieranie rozwoju przedsiębiorczości włączyła się w działania na rzecz szerszego wykorzystania profesjonalnego wzornictwa wśród małych i średnich firm. Agencja zaprojektowała i uruchomiła programy, które mają inicjować i animować współpracę małych i średnich przedsiębiorstw ze specjalistami w dziedzinie wzornictwa.

Są one efektem całościowego podejścia do problemu. Od uświadamiania roli, możliwości i przewag, jakie daje inwestowanie we wzornictwo i profesjonalne projektowanie, przez wspieranie dostępu do wiedzy i doświadczeń oraz doradztwo, po wdrożenie projektowania/wzornictwa w proces tworzenia produktów i usług, a także ochrony własności przemysłowej przy wprowadzaniu ich na rynek.
"Chcemy zachęcić przedsiębiorców do współpracy z profesjonalnymi projektantami i tym samym do rozwijania ich firm w oparciu o nowe projekty wzornicze, do konkurowania własnym designem. Konkurowanie niskimi kosztami (np. pracy) nie pozwala firmom na generowanie nadwyżek koniecznych do inwestowania w nowe technologie. Hamuje to możliwości wzrostu wydajności takich firm. Rozwiązaniem mogą być inwestycje w design, w opracowanie innowacyjnego produktu, które stanowią źródło wartości dodanej i pomagają w konkurowaniu, w tym na rynkach zagranicznych" – zaznacza Jadwiga Lesisz, p.o. prezesa PARP.


WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ