PARTNER PORTALU

Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Showroom Euforma, Warszawa

Showroom Euforma, Warszawa

  • Autor: bm
  • 25 lis 2016 08:30 (aktualizacja: 28 lis 2016 10:21)

Jak dobrze zaprojektować showroom - komentarz eksperta

Atrakcyjne eksponowanie produktów to tylko jedno z wielu zadań, jakie ma do spełnienia dobrze zaprojektowany showroom. Oprócz tego ma przede wszystkim być przestrzenią przyjazną dla każdego, kto do niego przyjdzie. Zwłaszcza jeśli jest to showroom, w którym prezentowane są meble i produkty do aranżacji wnętrz.

Jak więc zaprojektować showroom? Sprawdźmy to na przykładzie otwartego w tym roku salonu Euforma w Warszawie. O oczekiwaniach inwestora, swoim pomyśle i inspiracjach opowie nam projektantka Paulina Kasprowicz z pracowni meinDESIGN. 

Jakie były oczekiwania Inwestora?

Mój klient zapragnął stworzyć w Warszawie najlepsze miejsce do obcowania z polskim designem i takie, które pozwoli wyróżnić się na tle podobnych - co myślę z powodzeniem nam się udało. Moją rolą była nie tylko odpowiednia kompozycja mebli na ekspozycji, ale stworzenia dla nich takiej oprawy, która nie przytłaczając - wydobędzie ich piękno. Jednakże minimalistyczne, oszczędne wnętrza mają mieć charakter i zapadać w pamięć

Showroom Euforma zlokalizowany jest na warszawskim Mokotowie, czym szczególnym charakteryzuje się to miejsce?

Lokalizacja to Stary Mokotów, budynek z 1951 roku. Wysokie wnętrza i okna w pomieszczeniu głównym kojarzą się z postindustrialnym klimatem i ten fakt chciałam wykorzystać oraz ustanowić myślą przewodnią w projekcie. Na całość, czyli 150 m2 składają się cztery pomieszczenia ekspozycyjne - jedno większe i trzy mniejsze z zaaranżowanymi pokojami dziennymi. Największe pomieszczenie stanowi główną, otwartą ekspozycję mebli, lamp i dodatków wraz z wydzielonym miejscem do pracy architekta z klientami.

Czym się Pani kierowała przy projektowaniu przestrzeni?

Najważniejszym celem i wyzwaniem dla mnie jako projektanta było stworzenie w pełni przyjaznej przestrzeni dla odwiedzających i przebywających osób w tym niezwykłym miejscu. Oprócz tego, o czym mówiłam już wcześniej, czyli umiejętnego zaprojektowania tła dla ekspozycji, trzeba było pamiętać, aby wnętrze było w pełni funkcjonalne, a każdy „kąt” dobrze zagospodarowany.

Ideą oraz zamysłem od początku istnienia Euformy jest otwarcie się na ludzi i stworzenie miejsca spotkań dla tych, którzy kochają otaczać się dobrym wzornictwem. Warto dodać, iż każdy z pokazanych mebli można przetestować osobiście, np. wypić kawę przy stole, czy pogawędzić z przyjaciółmi na wygodnych designerskich sofach. Euforma to raczej wizyta u przyjaciół, a nie zwyczajne zakupy w sklepie z meblami.

Czy showroom w Warszawie ma jakiś element wspólny z tym w Bydgoszczy?

Warszawski showroom posiada wiele elementów wspólnych z bydgoskim. Jest nim np. loftowy klimat wnętrza (Euforma w Bydgoszczy znajduje się w byłej fabryce butów Kobra), a charakterystyczny dla Euformy bydgoskiej wysoki, czarny regał z krzesłami został prawie bez zmian powielony dla tej warszawskiej - jako element rozpoznawczy marki.

Czym się Pani inspirowała projektując przestrzeń showroomu?

Główną ideą oprócz postfabrycznego charakteru, który chciałam nadać wnętrzom, było utrzymanie całości w trzech kolorach - kolorach Euformy. Jest to czerń, biel i szarość. Każda ze ścian reprezentuje jedną z tych barw i każda ma pełnić swoje zadanie. Gdy jedna jest tłem dla kolorowych krzeseł, inna kontrastuje z logo Euformy. Kolejną rzeczą ważną dla mnie było ocieplenie i zharmonizowanie surowego, minimalistycznego wnętrza, które ma być przecież przyjemne dla odwiedzających. Chłodne kolory przełamałam elementami z drewna takimi jak ciężkie loftowe drzwi przesuwne, zapraszające do kolejnych pomieszczeń, stanowiące dominantę na minimalistycznej białej ścianie.  


WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ