Biznesmeblowy.pl

Strefa Wzornictwa Polskiego na targach meblowych w Ostródzie. Fot. Mariusz Golak

Jak promują się młodzi projektanci?

  • Autor: mg
  • 18 gru 2016 13:09 (aktualizacja: 19 gru 2016 10:17)

Nie jest łatwo zaistnieć na rynku meblarskim młodym projektantom i absolwentom szkół projektowych. Dotyczy to zarówno osób zainteresowanych współpracą ze znanymi firmami, jak i myślących o stworzeniu własnych marek. Jakie zatem są najskuteczniejsze sposoby promocji młodych twórców?

Nietrudno zauważyć, że większość czołowych producentów mebli, którzy funkcjonują na polskim rynku, korzysta z usług doświadczonych projektantów. Coraz częściej nazwisko znanego designera staje się przepustką do komercyjnego sukcesu. Nie dziwi zatem, że w branży pojawiają się ciągle te same nazwiska. Czy w praktyce młodzi projektanci nie mają szans na przebicie się ze swoimi pracami do szerszej publiczności?

Sposobów na zaistnienie młodzi projektanci mają kilka. Coraz częściej do programów targów meblarskich włączane są specjalne wystawy, w ramach których prezentowane są meble autorstwa młodych adeptów designu. Tak jest choćby w Ostródzie czy Poznaniu. Przedstawiciele Międzynarodowych Targów Poznańskich od kilku lat współpracują z Uniwersytetem Poznańskim w ramach Programu Edukacyjno-Projektowego (PE-P) oraz School of Form. Dzięki temu wystawiający się w ramach targów producenci mogą zapoznać się z najlepszymi projektami młodych twórców.

Jednocześnie coraz częściej organizowane są festiwale designu (m.in. w  Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu, Katowicach, Łodzi, Gdyni), które stanowią świetną platformę promocyjną dla młodych projektantów.

Pojawienie się na "Wroclove Design Festival" to był dla nas przysłowiowy wiatr w żagle, nie zastanawialiśmy się długo, czy powinniśmy tam być. Oczywiście, obecności na tego typu wydarzeniach wiąże się z pewnymi kosztami, my jednak mieliśmy świadomość, że Internet nie jest wystarczającym narzędziem w naszych działaniach sprzedażowych. Dostawaliśmy wiele zapytań o możliwość zobaczenia projektów na żywo, dlatego pojawienie się na wrocławskim festiwalu było dla nas naturalnym krokiem – mówi Ela Malita, właścicielka młodej marki Malita Just Wood, która po raz pierwszy pokazała się szerszej publiczności w 2016 roku, właśnie podczas wrocławskiego festiwalu designu.

Nie można również zapominać o konkursach organizowanych przez producentów specjalnie z myślą o młodych projektantach. Przykładem tego typu aktywności są na przykład "Wizja wypoczynku", konkurs oraz praktyczne warsztaty organizowane przez firmę Kler czy "IMS 4 Young" - konkurs Grupy IMS na koncepcję sofy lub zestawu mebli tapicerowanych.

Pod koniec września zaprezentowaliśmy w naszym bydgoskim salonie efekt konkursu organizowanego przez nas i Loft Decora dla studentów wzornictwa na bydgoskim Uniwersytecie Technologiczno-Przyrodniczym. Zwycięski projekt jest bardzo obiecujący. Na pewno warto zachęcić młodych projektantów do tego, aby byli aktywni i próbowali dotrzeć do producentów ze swoimi projektami - mówi Marcin Różański, współwłaściciel showroomu Euforma w Bydgoszczy, który postanowił zorganizować konkurs projektowy dla studentów.

 

WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ

POPULARNE


NEWSLETTER BIZNESMEBLOWY.PL

Najciekawsze artykuły z serwisu BiznesMeblowy.pl codziennie w Twojej skrzynce