Biznesmeblowy.pl

Biuro firmy Tekniska w Gliwicach. Fot. Mikomax Smart Office

Rearanżacja starych biur szansą dla producentów mebli

  • Autor: mg
  • 12 gru 2017 08:36 (aktualizacja: 12 gru 2017 09:04)

W ostatnich latach dynamicznie rośnie zapotrzebowanie na powierzchnie biurowe. Nowe obiekty nie są w stanie zaspokoić wszystkich potrzeb. W związku z tym pojawia się konieczność rearanżacji lub modernizacji starych biur. To szansa dla producentów mebli. Niektórzy z nich wprowadzili do ofert usługi biurowej metamorfozy.

Rodzimy rynek nieruchomości dynamicznie odpowiada na potrzeby najemców. Z raportu „Polski Rynek Biurowy” wynika, że w 2016 roku oddano do użytku ok. 800 tys. m2 powierzchni biurowej, a całkowita podaż przekroczyła już 9 mln m2. Obecnie w całym kraju w budowie jest ok 1,4 mln m2. nowych biur. Konkurencją dla nich mogą być starsze budynki, które nie spełniają standardów klasy A.

Wiele z nich zlokalizowanych jest w najlepszych częściach największych miast. By te budynki mogły być dalej atrakcyjne na zmieniającym się rynku, muszą podążać za trendami i przejść konieczne modernizacje lub widoczną zmianę wystroju. W najbliższym czasie będzie to duże wyzwanie nie tylko dla właścicieli nieruchomości, ale także najemców, których czeka decyzja o przeniesieniu do droższej lokalizacji lub przeprowadzeniu metamorfozy biura. Pierwsze z rozwiązań wiąże się nie tylko z problematyczną logistyką, ale także stałymi wyższymi kosztami. Tymczasem lifiting miejsca pracy można przeprowadzić już w kilka tygodni i w pełni dostosować realizację do budżetu – mówi Zuzanna Mikołajczyk, dyrektor ds. handlu i marketingu, członek zarządu Mikomax Smart Office.

W zależności od potencjału inwestycyjnego nadanie drugiego życia budynkowi obejmuje gruntowny remont lub drobniejsze prace renowacyjne, ukierunkowane na maksymalne wykorzystanie istniejących zasobów. 

Usługa biurowej metamorfozy jest już dostępna na polskim rynku. Jesienią Mikomax Smart Office w partnerstwie z firmą Xplan ruszył z ofertą „Pimp my office”, obejmującą lifting przestrzeni biurowych. Jest ona skierowana do najemców i właścicieli budynków.

Jak przebiega lifiting w biurze? Podstawą jest określenie budżetu, a także zebranie informacji o potrzebach pracowników, które pozyskiwane są na podstawie obserwacji lub krótkiej ankiety. Kolejny krok to przygotowanie projektów, a następnie ich realizacja, która nie powinna zająć więcej niż kilka tygodni.

Zwykle zmiana aranżacji biura i jego renowacja kojarzy się z utrudnioną logistyką, a także pochłonięciem wysokiego budżetu. Wystarczy jednak zaproponować i wykorzystać najbardziej efektywne rozwiązania, by przygotowanie projektu wraz z analizą i jego realizacją zamknąć w 8 tygodniach. Jest to znacznie krótszy proces niż oczekiwanie na oddanie do użytku nowych biur lub wykańczanie już istniejących, a także nieporównywalnie niższy koszt. Dodatkowo, dziś w projektowaniu przestrzeni stawia się na rozwiązania elastyczne. Czyli zamiast wydzielonych sal, proponujemy mobilne kabiny do rozmów telefonicznych albo pracy indywidualnej w skupieniu. Takie systemy są nie tylko łatwiejsze do wdrożenia i tańsze niż stawianie ścian działowych, ale także mogą ewoluować razem ze zmieniającymi się potrzebami najemcy  – podsumowuje Zuzanna Mikołajczyk, Mikomax Smart Office.

Renowacja i modernizacja istniejących biurowców to także alternatywa dla właścicieli budynków, którzy chcą by ich biura były nadal konkurencyjne na dynamicznie zmieniającym się rynku. Modernizacja podnosi bowiem atrakcyjność przestrzeni, poprawia jakość środowiska pracy, a także wpływa na budowanie marki najemców. Modernizacja może przywrócić starszym obiektom ich dawny blask i przyciągnąć najemców w dłuższej perspektywie przy jednoczesnym maksymalnym wykorzystaniu dostępnych zasobów.

WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ

POPULARNE


NEWSLETTER BIZNESMEBLOWY.PL

Najciekawsze artykuły z serwisu BiznesMeblowy.pl codziennie w Twojej skrzynce