Biznesmeblowy.pl

System Play & Work Grupy Nowy Styl. Projekt: Studio WertelOberfell. Fot. Grupa Nowy Styl

Zastosowanie design thinking w organizacji biura

  • Autor: mg
  • 11 maj 2017 11:02 (aktualizacja: 11 maj 2017 11:26)

We współczesnym biznesie design jest jednym z narzędzi budowania przewagi konkurencyjnej, a projektant staje się propagatorem lepszych rozwiązań. Takie podejście odzwierciedla koncepcja design thinking, który myślenie projektowe orientuje na bezpośrednie potrzeby człowieka.

Empatyzacja, definiowanie problemu, generowanie pomysłów, budowanie prototypów i testowanie – to charakterystyczne etapy design thinking, który narodził się w latach 80. XX wieku na Uniwersytecie Stanforda w Kalifornii. Proces jest stosowany w trakcie kreowania nowych usług i produktów. Design thinking znajduje zastosowanie również w opracowywaniu rozwiązań dla konkretnych problemów i tam gdzie ważne jest zaangażowanie wielu uczestników. Takim projektem jest relokacja lub rearanżacja biura, która dotyka zarządzających i pracowników całej firmy.

Nasz Dział Badań i Konsultingu Przestrzeni Pracy prowadzi warsztaty design thinking dla użytkowników biur, które wyposażamy. Ich celem jest opracowanie oryginalnych rozwiązań przestrzennych, zwłaszcza dla stref wspólnych. Twórcze metody pracy i skupienie uwagi na przyszłych użytkownikach biura, pozwalają precyzyjnie dostosować je do potrzeb, indywidualnych i w skali organizacji, co jest podstawą dobrego, optymalnego projektu wnętrza. Włączenie pracowników w projekt sprawia, że identyfikują się z przyszłymi rozwiązaniami, co z kolei pomaga efektywnie przeprowadzić proces zmiany – podkreśla Adam Krzanowski, prezes Grupy Nowy Styl.

WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ

POPULARNE


NEWSLETTER BIZNESMEBLOWY.PL

Najciekawsze artykuły z serwisu BiznesMeblowy.pl codziennie w Twojej skrzynce