Adam Krzanowski

Adam Krzanowski

  • Autor: Beata Michalik
  • 21 lut 2018 09:22 (aktualizacja: 21 lut 2018 11:03)

Adam Krzanowski: Chcemy być partnerem pierwszego wyboru

W jakim kierunku obecnie rozwija się obecność firmy na rynkach zagranicznych? Czy przedsiębiorstwo planuje „ekspansję” w krajach innych niż do tej pory?

Nasza strategia rozwoju pod względem geografii niezmiennie koncentruje się na rynkach europejskich i na Bliskim Wschodzie. Cały czas zwiększamy swoje kompetencje technologiczne i doradcze, gdyż chcemy być partnerem pierwszego wyboru dla największych przedsiębiorstw.

Ostatnio w polskiej branży meblarskiej dużo mówi się o trudnościach na rynku pracy. Firmy mają problem z zatrudnieniem wykwalifikowanych fachowców. Jak to wygląda w Grupie Nowy Styl, która znalazła się w gronie najlepszych pracodawców 2017? Jakie sposoby mają Państwo na przyciągnięcie i zatrzymanie dobrych pracowników?

Sytuacja na rynku pracy nie jest dla nas niespodzianką. Rynek pracownika dotyczy już wielu branż i u nas też obserwujemy pewne trudności w rekrutacjach na wybrane stanowiska. To, czym przyciągamy niezmiennie, to przede wszystkim możliwości rozwoju zawodowego w międzynarodowych strukturach, ciekawe projekty i kultura organizacyjna otwarta na samodzielność, innowacyjność i szybkie awanse. Poza tym od wielu lat podnosimy kompetencje miękkie naszych menadżerów – zarówno pracujących w sprzedaży, jak i obszarach produkcyjnych. Mistrzów i kierowników szkolimy, jak optymalnie wykorzystywać potencjał tkwiący w ich pracownikach, wspierać rozwój i w ten sposób tworzyć motywującą atmosferę w miejscu pracy. Inwestujemy również w ciągłe doskonalenie systemów bezpieczeństwa w naszych zakładach – modernizujemy nasz park maszynowy, poprzez edukację i działania świadomościowe budujemy kulturę bezpieczeństwa.

Jakie są Państwa plany odnośnie sprzedaży i rozwoju oferty na rynku polskim?

Rok 2018 będzie kontynuacją sprawdzającej się strategii sprzedażowej. Planujemy między innymi dalszy rozwój działalności w sektorze BSS, real estate. To wyjątkowe grupy klientów, dla których nasze profesjonalne wsparcie i kompleksowość usług jest szczególnym atutem. Poza tym, będziemy się starali utrzymać jak najwyższy poziom współpracy z dystrybutorami i sieciami sprzedaży w różnych regionach Polski.

Obecnie na rynku jest nacisk na badania i rozwój, a także innowacje. Jakie jest podejście Grupy Nowy Styl do tych elementów funkcjonowania przedsiębiorstwa?

Grupa Nowy Styl zawsze intensywnie inwestowała w rozwój infrastruktury produkcyjnej. Dziś we własnym Centrum Badawczo-Rozwojowym zatrudniamy prawie 200 konstruktorów i technologów, którzy stale modernizują naszą produkcję, ale też prowadzą projekty badawcze z zakresu ergonomii czy akustyki, które pozwalają rozwijać nasze produkty i wdrażają rozwiązania IT wspierające realizację wewnętrznych procesów firmy. Dzięki zapleczu B+R możemy proponować własne rozwiązania organizacyjne i produktowe, zgodne z aktualnymi trendami branży biurowej, takimi jak inteligentne czy zrównoważone biuro.

Jakie znaczenie w segmencie mebli biurowych ma design? Biorą Państwo udział w konkursach, otrzymują Państwo nagrody. Ale czy to ma znaczenie w przypadku sprzedaży? Czy nagrody wyraźnie przekładają się na wzrost sprzedaży?

WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ