• Autor: Redakcja
  • 27 gru 2013 18:01

Assistance na meble - czy warto?

Rozmowa z Agnieszką Walczak-Kuc, dyrektorem sprzedaży i marketingu w Mondial Assistance.

Firma Mondial Assistance rozpoczyna w Polsce współpracę z producentami i dystrybutorami mebli oraz wyposażenia wnętrz. Na czym ona polega?

Przede wszystkim jest to wkroczenie usług assistance na zupełnie nowy rynek. Do niedawna kojarzyły się głównie z holowaniem dostępnym wraz z drogimi samochodami czy w pakiecie ubezpieczeń AC. Oferta, którą właśnie wdrożył Mondial Assistance daje możliwość zastosowanie tego narzędzia na nowym rynku – produktów wykończenia i aranżacji wnętrz. Ideą, która przyświecała jej tworzeniu była elastyczność. Każdy producent może samodzielnie skomponować zakres usług, jaki zostanie udostępniony jego klientom. Wybór jest duży, w skład pakietu wchodzą m.in. casco na meble, które jest produktem dotychczas nieobecnym na polskim rynku. Gwarantuje on nabywcy mebli odszkodowanie w razie zniszczenia przedmiotu, jeśli jest to uszkodzenie mechaniczne nieobjęte gwarancją producenta. Usługi te są oferowane w kanale B2B2C. Oznacza to, że Mondial Assistance udostępnia je swoim partnerom biznesowym, a ci – pod własnym szyldem – oferują je klientom. Za realizację usług – przyjmowanie zgłoszeń ubezpieczeniowych, organizację pomocy, pokrycie kosztów, raportowanie itd. – odpowiada Mondial Assistance. Taki model pozwala maksymalizować korzyści dla naszych partnerów biznesowych poprzez promocję ich marki, budowanie przywiązania klientów i generowanie pozytywnych skojarzeń związanych z pomocą.

Kiedy rozpocznie się współpraca firmy z producentami i dystrybutorami mebli oraz wyposażenia wnętrz?

Zakończyliśmy właśnie pierwszy etap wdrożenia, jakim było zbudowanie zupełnie nowych rozwiązań produktowych, opracowanie procedur i szczegółowych warunków ubezpieczenia. Obecnie te rozwiązania są testowane przez naszych partnerów biznesowych. Równocześnie prowadzimy negocjacje z dystrybutorami i producentami artykułów wyposażenia wnętrz. Po sfinalizowaniu rozmów, jesteśmy w stanie w ciągu 2-3 tygodni uruchomić obsługę kontraktu i udostępnić usługi assistance klientom.

Do kogo jest adresowana oferta usług assistance?

W przypadku usług dodanych, jakimi są usługi assistance, kluczowym parametrem jest nie wielkość firmy liczona liczbą pracowników czy też zyskami, ale rozmiar jej portfela klientów. To on decyduje o rentowności oraz zapewnia realizację zakładanych celów. Nowo wdrożona oferta Mondial Assistance jest dedykowana firmom działającym na rynku artykułów wyposażenia wnętrz – zarówno producentom, jak i dystrybutorom. Usługi są profilowane pod kątem specyfiki danego sektora, profilu firmy oraz potrzeb jej klientów. Najszerszy pakiet jest skierowany do branży meblarskiej. Specjalnie dla klientów tych firm proponujemy np. pierwsze w Polsce ubezpieczenie casco dla mebli. Propozycja Mondial Assistance jest ewenementem na rynku polskim i światowym – zarówno pod względem charakterystyki partnerów jak i zakresu usług. Po raz pierwszy producentom i dystrybutorom artykułów wyposażenia wnętrz zaoferowano możliwość dodania usług pomocowych do ich produktów. Absolutną nowością jest także wiele produktów z tej oferty, np. wspomniane casco dla mebli, czy odszkodowanie w razie niemożności korzystania z zakupionego produktu spowodowanej hospitalizacją.

WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ