Kaja & Domenico, Nudo Design

Kaja & Domenico, Nudo Design

  • 03 sty 2020 08:23 (aktualizacja: 08 sty 2020 13:14)

Design polsko-włoski. Sposób na sukces wg Nudo Design

Tak, ekologia jest dla nas bardzo ważna. Meble tworzymy z odnawialnego surowca, jakim jest drewno. Staramy się również mieć na uwadze odpowiedzialną produkcję, produkować jak najmniej odpadów, podążać za ideą less waste. W naszym sklepie internetowym można zakupić produkty w standardowych kształtach i wyznaczonych przez nas proporcjach. Za to na targach designu sprzedajemy różnorodne kwietniki i podkładki. Każdy może wybrać sobie drewno i usłojenie, które do niego najbardziej przemawia i kształt, który najbardziej go interesuje. Pojawiają się kwietniki Piano Plant midi i mini jak również podkładki Onda w najróżniejszych kształtach.

Jakie możliwości daje manufaktura jako forma działalności na rynku? Jakie plusy i minusy widzą Państwo jako projektanci, twórcy oraz jako przedsiębiorcy?

Manufaktura daje nam dużą wolność tworzenia. Wiele osób jest zaskoczonych jak bardzo jesteśmy elastyczni przy produkcji naszych mebli. Ponieważ wszystkie powstają na zamówienie, zmiana wysokości czy rozmiaru nie stanowi dla nas problemu. Klienci przyzwyczajeni do sieciówek są zachwyceni, gdy pozytywnie odpowiadamy na ich maile, gdy pytają o zmianę kształtu stołu lub jego kolorystyki – oczywiście gdy pokrywa się z naszym designem. Problem sprawiają nam czasem ograniczenia spowodowane małym zespołem. Jesteśmy tylko we dwójkę, a spraw związanych z prowadzeniem biznesu jest mnóstwo. Czasem marzymy, żeby dzień mógł mieć 48 godzin...

Customizacja to obecnie ważny trend, ale i wyzwanie dla projektantów. Jak Państwo postrzegają ten proces?

Dostosowywanie produktu jest szczególnym procesem, ponieważ łączy klienta i projektanta, umożliwiając im wspólny udział w toku projektowania. Nie jest to dla nas nic nowego. W rzeczywistości niewiele produktów opuszcza nasz warsztat w standardowych wymiarach. Wszystkie nasze meble są produkowane na zamówienie, dlatego możemy łatwo zmieniać ich wymiar, kształt lub materiał, co czyni produkt końcowy idealnie dobranym do wnętrza, w którym ma pełnić swoje funkcje. Wszystko to sprawia, że nasz klient jest w pełni zadowolony, co buduje zaufanie do naszych projektów i ułatwia rekomendację naszej marki w przyszłości. Następne lata pokażą, że technologia i nowoczesne aplikacje, które będą idealnie odtwarzać naszą rzeczywistość w wirtualnym świecie pomogą nam tworzyć szczegółowe wizualizacje wytycznych przychodzących zamówień i będą stałym łącznikiem między klientem a projektantem.

Czy za pomocą projektu można przekazać emocje? Czy projektując przedmioty mają Państwo na uwadze również to, w jaki sposób mogą oddziaływać na użytkowników?

Nasze produkty nie są wytwarzane w sposób przemysłowy, a tylko przez dwie osoby, więc pozwala nam to stworzyć specjalną relację z naszymi klientami. Każdemu po wybraniu produktu dajemy swobodę dostosowywania go do swoich potrzeb. Nasza marka wybierana jest ponieważ doceniany jest sposób, w jaki pracujemy, wybierając naturalne materiały. Wszystko to pozwala wytworzyć emocje, które w pewnym sensie ożywiają nasze produkty. Przemawiają przez nie uczucia satysfakcji z jakości potwierdzone jego historią i personalnym udziałem w tworzeniu przedmiotu. Ponadto chcemy, aby nasze produkty wpływały na zmysły, dlatego nie polegamy wyłącznie na estetyce, ale także na dbałości o jego wykończenie i doznania związane z naturalnym zapach oleju.

Dziękuję za rozmowę.

ROZMAWIAŁA: ANNA USAKIEWICZ

ZDJĘCIA: MATERIAŁY PRASOWE NUDO DESIGN

WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ