Firma Noti zbliża się do pierwszych urodzin
Noti świętuje pierwsze urodziny. O podsumowanie poprosiliśmy Ryszarda Balcerkiewicza, właściciela i prezesa zarządu firmy Noti. Rozmawia z nim Agnieszka Błachowska.
Jakie przesłanki rynkowe wpłynęły na Pana decyzję o zainicjowaniu działalności firmy Noti? Czy po roku funkcjonowania na rynku koncepcja towarzysząca jej powstaniu okazała się zgodna z oczekiwaniami?
Jeszcze zajmując się bieżącą działalnością Balmy dostrzegłem niszę rynkową w zakresie wysokiej jakości mebli tapicerowanych, przeznaczonych zarówno do obiektów użyteczności publicznej, jak i do wnętrz mieszkalnych. Moje obserwacje i wnioski potwierdziły się, gdy wyniknęły problemy z wykonywaniem przez naszych kooperantów zestawu wypoczynkowego „Xeon” . Wówczas podjąłem decyzję o zaangażowaniu środków finansowych i mojego czasu w budowę nowej firmy – marki mebli tapicerowanych Noti.
Podsumowując prawie już roczny okres funkcjonowania firmy Noti z pełnym przekonaniem mogę powiedzieć, że założenia towarzyszące powstaniu tej marki były słuszne. Oczywiście, jesteśmy ciągle w trakcie budowy strategii firmy, korygowania jej niektórych elementów oraz rozwijania oferty i sieci dystrybucji. Myślę, że 2006 rok będzie kontynuacją działań podjętych wcześniej, zadecyduje też o ostatecznym kształcie i sukcesie firmy Noti.
Jak marka Noti wpisała się w rynek mebli do wnętrz publicznych, na który kierowana jest jej oferta? Czy jest to rynek, na którym jest duża konkurencja? Czy przeważają na rynku firmy z kompleksową ofertą?
Odnosząc się do pierwszej części pytania, myślę, że oferta Noti największe sukcesy odniosła, jak do tej pory, właśnie w zakresie wyposażenia wnętrz biurowych. Prawdopodobnie jest to konsekwencja bliskich związków z Balmą. Uważam, że związki te wpływają bardzo korzystnie na kierunki rozwoju Noti. Oczywiście konkurencja w tym segmencie rynku jest bardzo silna.
Klient instytucjonalny znajdzie ofertę mebli tapicerowanych do wnętrz użyteczności publicznej zarówno u producentów foteli biurowych, producentów mebli tapicerowanych oraz w firmach dilerskich, które łączą oferty różnych marek, starając się zaproponować klientom rozwiązania dopasowane do indywidualnych potrzeb i oczekiwań. Jestem przekonany, że w tym segmencie rynku największą szansę na sukces mają propozycje kompleksowe, szczególnie w przypadku firm produkcyjnych. Komplementarna oferta (tak jak w chwili obecnej jest w przypadku firm Noti oraz Balma) daje możliwość zaproponowania klientom spójnych wzorniczo, cenowo oraz jakościowo rozwiązań w zakresie aranżacji pomieszczeń pracowniczych, recepcji oraz gabinetów.
Czy oferta Noti często wspiera ofertę Balmy, czy też funkcjonuje na rynku bardziej niezależnie?
Oczywiście na rynku instytucjonalnym obydwie oferty uzupełniają się i stanowią spójną całość. Wpływ ten jest dwustronny, zarówno meble tapicerowane stanowią element oferty biurowej, jak i meble biurowe, szczególnie w zakresie mebli gabinetowych, znajdują wielu nabywców wśród klientów indywidualnych, chcących wyposażyć powierzchnie mieszkalne.
- « Poprzednia
- 1
- 2
- Następna »
WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ