Jak buduje się markę meblarską?
O narodzinach marki Swarzędz Home i kierunkach jej rozwoju opowiada Julitta Maciejewska-Walczak, prezes firmy. Ta stosunkowo młoda firma jest spadkobiercą tradycji znanych polskich marek meblarskich - zakładów Antoniego Tabaki i Swarzędzkich Fabryk Mebli. Powstała z miłości do pięknych mebli, chęci kontynuowania ponadstuletniej tradycji.
Swarzędz Home to bardzo młoda marka meblarska, która może się pochwalić… przebogatą tradycją. Proszę wytłumaczyć ten pozorny paradoks.
Marka Swarzędz Home nie została wykreowana od zera – powstała w procesie rewitalizacji jednej z najbardziej znanych polskich marek meblarskich. Uczyniliśmy to w momencie, gdy materialne dziedzictwo zakładów Antoniego Tabaki i Swarzędzkich Fabryk Mebli było już nie do odtworzenia – było tylko logo z trzema choinkami, byli ludzie, którzy świetnie znają swój meblarski fach i była pasja – miłość do pięknych, solidnie wykonanych mebli, chęć kontynuowania ponadstuletniej tradycji. Ludzie, którzy wraz ze mną tworzą Swarzędz Home, podzielają tę pasję i to jest coś, co łączy nasz zespół i napędza go do działania.
Czy – z perspektywy dotychczasowych doświadczeń i obserwacji – może Pani powiedzieć, że marka Swarzędz na rynku meblarskim wciąż działa na klientów niczym magnes?
Nie da się ukryć, że dla wielu Polaków, zwłaszcza tych nieco starszych, „Swarzędz” to ciągle marka dobrych jakościowo i atrakcyjnych mebli produkowanych w Polsce. Całkiem niedawno jeden z publicystów „Gazety Wyborczej” użył sformułowania „meble ze Swarzędza” jako synonimu polskich mebli w ogóle. To dobitnie pokazuje siłę naszej marki. Ale takie dziedzictwo potrafi być też obciążeniem. Tworząc Swarzędz Home, bardzo intensywnie pracowaliśmy nad tym, żeby niejako „oddzielić ziarno od plew” i przejąć ze swarzędzkiej tradycji to, co dobre: umiejętności rzemieślników, staranność wykonania, dbałość, wykorzystanie klasycznych metod produkcji, rzetelność i zamiłowanie do szlachetnych materiałów. Do tej bazy dodajemy poszukiwanie nowych wzorów, materiałów, współczesne wzornictwo, innowacje – działamy przecież w XXI wieku i nasi klienci oczekują propozycji dopasowanych do współczesnego stylu życia.
Chętnie sięgacie Państwo po naturalne materiały – drewno, skóry, dobre tkaniny… Stawiacie też na oryginalny design. Czy to znaczy, że pozycjonujecie swoje produkty na poziomie „wyższej półki”?
Wykorzystanie wysokiej klasy naturalnych materiałów to element DNA marki Swarzędz Home – stosujemy je konsekwentnie i chcemy, żeby klient, decydując się na wybór naszych mebli, wiedział, że wybiera produkt trwały, solidny, przyjazny w codziennym użytkowaniu. To samo dotyczy również estetycznej strony łóżek, mebli skrzyniowych, foteli, sof i dodatków wnętrzarskich Swarzędz Home. Chcemy, żeby były eleganckie, stylowe, ponadczasowe, żeby zachęcały do tego, by pięknie żyć w pięknym otoczeniu.
Oczywiście, to wszystko skutkuje wyższym poziomem cenowym mebli – nie da się stworzyć dobrego jakościowo mebla, nie ponosząc przy tym określonych kosztów. To po prostu kwestia zachowania odpowiedniego stosunku jakości do ceny mebla – owszem, być może nasze meble w chwili zakupu będą znaczącym wydatkiem dla klienta, ale będą mu długo służyć, będą trwałe i estetyczne przez lata.
- « Poprzednia
- 1
- 2
- Następna »
WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ