Józef Kosiorek, prezes zarządu firmy Fargotex

Józef Kosiorek, prezes zarządu firmy Fargotex

  • Autor: Beata Michalik
  • 02 wrz 2019 08:08 (aktualizacja: 04 wrz 2019 11:53)

Józef Kosiorek: Najważniejszy jest dobry produkt

Kampanie promocyjne Fargotex (m. in. z udziałem celebrytów) pokazują, że firma kładzie duży nacisk na wizerunek, marketing, współpracę z projektantami, niestandardowe sposoby docierania do klientów. Jak Pan ocenia to z perspektywy czasu – czy warto inwestować w takie formy promocji?

Chciałbym zwrócić uwagę na to, że kwestią fundamentalną jest dobry produkt. Dopiero spełnienie tego warunku pozwala na zwiększenie atrakcyjności oferty pod kątem marketingowym i komunikacyjnym. Grupa Fargotex kładzie duży nacisk na wiarygodność i zaangażowanie ambasadorów marki. Kiedy promowaliśmy tkaniny łatwo czyszczące w grupy Magic Home, wiedzieliśmy, że świetnym partnerem do działań komunikacyjnych będzie Pani Małgorzata Rozenek. Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów tej współpracy. Kiedy podjęliśmy decyzję o zrobieniu milowego kroku w obszarze designu, do współpracy nad pierwszymi kolekcjami tkanin i dywanów w ramach Fargotex Atelier zaprosiliśmy Macieja Zienia. Jesteśmy dzisiaj dumni z tego, że wspólnie z Maciejem udało nam się wprowadzić modę do wnętrz naszych Klientów. Zachęca nas to do kontynuowania działań.

Podczas tegorocznych targów Meble Polska próbniki tkanin firmy Fargotex można było znaleźć na wielu stoiskach producentów mebli tapicerowanych. Jakie są Państwa sposoby na odróżnienie się od konkurencji? Czy trudno jest „przebić się” ze swoją ofertą w polskiej branży meblarskiej?

Staramy się unikać porównań do konkurencji. Chcemy iść swoją drogą. Niemniej jednak konkurencja jest bardzo ważna. Uczciwe konkurowanie zmusza przedsiębiorstwa do ciągłego podwyższania poprzeczki i szukania nowych rozwiązań. Bezpośrednim beneficjentem tych działań jest Klient i to chyba najważniejsze.

Oferta tkanin na rynku wciąż się zmienia, pojawiają się nowe pomysły, rozwiązania związane zarówno z ich wyglądem, jak i użytkowaniem. Jakie – Pana zdaniem – tkaniny mają przed sobą najlepszą przyszłość? Które trendy są naprawdę ponadczasowe?

Trendem, który z pewnością powinien się utrzymać, jest wdrażanie innowacji technologicznych w obszarze funkcjonalności tkanin. Dodatkowo, wraz z rosnącą świadomością ekologiczną Klientów, obserwujemy rosnące zainteresowanie tkaninami zawierającymi w swoimi składzie włókna naturalne.

Poza funkcjonalnością i aspektem ekologicznym, istotną cechą jest estetyka tkanin, bo to ona tworzy nasze wnętrza pięknymi. Dla człowieka ważny jest komfort użytkowania, więc myślę, że trendem który utrzyma się w długiej perspektywie jest popularność miękkich tkaniny szenilowych i przyjemnych w dotyku welwetów. Od lat posiadamy tego typu produkty w swojej ofercie i wciąż widzimy, że mają swoich miłośników.

Jakie plany ma Grupa Fargotex na ten rok i najbliższą przyszłość (inwestycje, akcje promocyjne, wzbogacanie oferty i portfolio itp.)?

Nasz główny cel pozostaje niezmienny – plany wiążemy z Klientem, z jego stylem życia, z jego potrzebami. Przez 20 lat zdobywaliśmy wiedzę i doświadczenie. Nadal jest w nas ciekawość i pasja do tego co robimy. Chcemy się rozwijać, wdrażać nowe technologie, by w domach naszych Klientów żyło się łatwiej.

Mam także nadzieję, że efekty naszej pracy nad wszechstronną ofertą będzie można stale obserwować w salonach meblowych w całej Polsce. W najbliżej perspektywie skupiamy się także na przygotowaniach do prezentacji naszych kolekcji na tegorocznych targach Warsaw Home w Nadarzynie. Chcemy po raz kolejny zaskoczyć rynek i wierzymy, że ponownie nam się to uda.

 

WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ