Klienci poszukują coraz nowocześniejszych rozwiązań
Firma, która nie jest dynamiczna i twórcza, która nie podnosi kwalifikacji zatrudnionych pracowników, coraz mniej znaczy na rynku polskim – podkreśla Monika Wawrzyńczak z firmy Meble Olejnikowski. W rozmowie z redakcją magazynu Meble Plus i portalu Biznesmeblowy.pl podsumowuje też rok 2019 i mówi o planach oraz wyzwaniach na 2020 rok.
Rok 2109 był dla firmy Meble Olejnikowski bardzo intensywny. Jakie plany, zamierzenia, projekty udało się zrealizować?
To prawda, rok 2019 był dla nas rokiem bardzo pracowitym. Wzięliśmy udział w projekcie Granty na dizajn, dzięki czemu powstała kolekcja Vertigo. Operatorem tego projektu była firma Code Design. Przygotowujemy się do wielu zmian, mających na celu usprawnianie procesu produkcji od momentu przyjęcia zamówienia do dnia, w którym zostaje ono dostarczone klientowi. Dużo pracy za nami, ale teraz najtrudniejsza część – praktyczne zastosowanie innowatorskich możliwości.
Trendy zakupowe w segmencie sprzedaży mebli w Polsce na przestrzeni ostatnich lat ulegały zmianom. Jak sytuacja wygląda obecnie? Jakie tendencje Pani obserwuje?
Nieustające zamiłowanie do mebli klasycznych sprawia, że wciąż w polskich domach każdego dnia ktoś otrzymuje wymarzone meble skrzyniowe do salonu, do jadalni czy sypialni. Wśród młodego pokolenia zauważalny jest trend na minimalną ilość mebli, które mają ciekawy design, zatem i tacy klienci znajdą rozwiązania w naszej ofercie. Niezależnie od wieku czy miejsca zamieszkania społeczeństwo staje się coraz bardziej świadome wad i zalet wybieranych mebli. Nas to bardzo cieszy, że klienci zwracają uwagę na jakość produktów oraz doceniają zalety naturalnego surowca jakim jest drewno.
Mam wrażenie, że sam wygląd mebla przy tak dużym wyborze, jaki jest obecnie na polskim rynku, nie jest już najważniejszy. Uważam, że od kilku lat ważniejsza stała się jakość produktu. Klient nie zapłaci dużo za produkt fatalnej jakości tylko dlatego, że jest ładny, tudzież modny. Wychodzę z założenia, że najpierw ograniczy ilość dostępnych produktów pod względem wysokiej jakości, a następnie spośród tych produktów wybierze te rozwiązania, które są w jego guście i mają akceptowalną cenę.
Jakie są plany firmy Meble Olejnikowski odnośnie sprzedaży i rozwoju oferty na rynku polskim? Co planujecie zmienić, ulepszyć?
Najbliższe plany dotyczą rozwijania promocji marki w social mediach, które są fundamentem naszego wizerunku. Chcemy zainteresować produktami jak najszersze grono potencjalnych klientów. Internet daje takie możliwości, aby za pomocą SM dotrzeć nawet do setek tysięcy konsumentów.
Meble Olejnikowski działają na polskim rynku już od 1991 roku. Jak określiłaby Pani obecną pozycję firmy na tle polskich producentów mebli?
Obecnie pozycja firmy jest dla nas w zadowalającym położeniu. Jesteśmy rozpoznawalni wśród klientów. W pełnej świadomości decydują się oni na zakup mebli naszej produkcji, często za sprawą polecenia naszych produktów przez zadowolonych z użytkowania przyjaciół czy członków rodziny. To jest bardzo miłe i za każdym razem daje nam mnóstwo satysfakcji. Nie możemy jednak pozostać w miejscu. Inne firmy także się rozwijają. Chcielibyśmy znaleźć się na tej pozycji w Polsce, na której obecnie znajdują się producenci, uznawani przez nas za konkurencję. Potrzebujemy jeszcze trochę czasu i systematycznego nabywania wiedzy teoretycznej pod kątem psychologii sprzedaży – jesteśmy na to otwarci i dużo się uczymy. Firma, która nie jest dynamiczna i twórcza, która nie podnosi kwalifikacji zatrudnionych pracowników, coraz mniej znaczy na rynku polskim.
Jakimi działaniami staracie się wyróżnić na tle konkurencji?
Przede wszystkim staramy się zaspokoić podstawowe potrzeby klienta. Znamy doskonale mentalność kupiecką, zatem chętnie ogranizujemy akcje promocyjne. Rozważnie ustalonym rabatem dajemy klientowi możliwość zakupu mebli w atrakcyjnej cenie, jednocześnie nie sabotując przychodów firmy. Bierzemy udział w konkursach, w wyniku których nasze meble zdobywają nagrody lub wyróżnienia. Staramy się budować solidny branding. W efekcie tych procesów chcemy zdobyć i utrzymać zaufanie naszych klientów.
Wyzwania dla branży meblowej – jakie według Pani przyniesie rok 2020?
Myślę, że klienci poszukiwać będą coraz nowocześniejszych rozwiązań, nietypowych połączeń, które będą się wyróżniać na tle znanych produktów. Powielanie obecnych już na rynku koncepcji z każdym rokiem coraz mniej jest trendy. Nie znamy dokładnych oczekiwań klientów w roku 2020 i najważniejszym wyzwaniem będzie wyjść im naprzeciw. Jednocześnie pamiętając o spełnianiu obecnych wymogów branży meblarskiej takiej jak wysoka jakość produktu, terminowość dostaw, lojalność wobec kontrahentów.
Jakie plany na rok 2020 i lata kolejne ma firma Meble Olejnikowski, jeśli chodzi o rozwój firmy, działalność, sprzedaż?
Chcielibyśmy aby testy innowacyjnych rozwiązań pod kątem przyspieszenia produkcji oraz polepszenia procesu przyjmowania zamówień przebiegły szybko i sprawnie, aby móc już na początku roku wprowadzić nowe rozwiązania. Następnie będziemy rozwijać sprzedaż poza granicami naszego kraju.
Rozmawiała: Ewa Kozioł. Tekst ukazał się w numerze 2/2019 magazynu branżowego Meble Plus.
WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ