Paweł Szczepkowski: Cieszy nas dobra koniunktura
Popularność rynkowa konkretnego modelu mebla to sukces producenta, ale również jego dostawców. O aktualnej sytuacji na rynku mebli i akcesoriów meblowych, o międzynarodowych targach i światowych trendach rozmawiamy z prezesem firmy Gamet Pawłem Szczepkowskim.
Jakie było pierwsze półrocze 2017 roku dla spółki Gamet? Proszę powiedzieć o wydarzeniach i zjawiskach ważnych z punktu widzenia firmy.
Pierwsze półrocze zgodnie z założeniami było równie pracowite, jak cały poprzedni rok. Gamet, podobnie jak inni europejscy producenci akcesoriów, musiał zmierzyć się ze znacznymi podwyżkami cen materiałów, co miało wpływ na spadek rentowność całej branży. W tej sytuacji tym bardziej cieszy dobra koniunktura, znaczny popyt na polskie meble oraz utrzymujący się, relatywnie wysoki kurs Euro. Kontynuujemy politykę wychodzenia naprzeciw oczekiwaniom rynku. Poprawiamy dostępność produktów, wdrażamy nowe kolekcje akcesoriów meblowych i budowlanych oraz poszerzamy asortyment o dobrej jakości akcesoria techniczne -zawiasy, prowadnice, szuflady.
Jak oceniłby Pan aktualną sytuację na rynku pod kątem popytu na akcesoria, wyników sprzedaży, a także perspektyw na najbliższą przyszłość?
Polska jest czwartym co do wielkości największym eksporterem mebli na świecie, więcej eksportują jedynie Chiny, Niemcy i Włochy. Podobnie akcesoria meblowe z Polski coraz mocniej przyciągają uwagę zagranicznych kupców. Rosną wymagania jakościowe i presja cenowa wynikająca z dużej konkurencji produktów z krajów Dalekiego Wschodu i Turcji. Należy pamiętać, że efektywny eksport na szeroką skalę powinien uwzględniać personalizację oferty w zakresie stylistyki i wzornictwa. Świadomość tych wyzwań oraz skrupulatne planowanie działań strategicznych doprowadziło nas do sytuacji, w której Gamet eksportuje swoje produkty do ponad 40 krajów, w tym na Bliski Wschód, do Ameryki Południowej czy Japonii. Z potencjałem blisko 700 pracowników jesteśmy jednym z największych europejskich producentów w swojej branży.
Branża akcesoriów meblowych jest ściśle związana z meblarską. Jak przebiega współpraca na styku tych dwóch segmentów rynku? Która „strona” ma najwięcej do powiedzenia w kwestii np. wzornictwa oferowanych akcesoriów?
Popularność rynkowa konkretnego modelu mebla to sukces producenta, ale również jego dostawców. Jestem przekonany, że nasze produkty mają bezpośredni wpływ na sprzedaż mebli. Uatrakcyjniają ich wzornictwo oraz zwiększają funkcjonalność. Dlatego współpraca z producentami mebli jest dla nas tak ważna i inspirująca. Staramy się poznać ich oczekiwania, przyjmować praktyczne wskazówki. Ze swojej strony dzielimy się wiedzę zdobytą na bazie własnych doświadczeń, znajomości specyfiki międzynarodowych rynków oraz wynikłą z uczestnictwa w wielu imprezach targowych.
- « Poprzednia
- 1
- 2
- Następna »
WASZE KOMENTARZE (1) + DODAJ KOMENTARZ