Roland Auer. fot. Archiwum.

Roland Auer. fot. Archiwum.

  • Autor: az
  • 27 gru 2013 18:02

Polska - punkt strategiczny. Rozmowa z Rolandem Auerem, członkiem Zarządu firm Schattdecor

„Od 4 lat Polska jako rynek prowadzi w rankingu firmy Schattdecor w zakresie sprzedaży zadrukowanych papierów dekoracyjnych. Sprzedajemy tu znaczącą część naszej produkcji. Takich wyników nie odnotowujemy na żadnym innym rynku na świecie.”
Rozmowa z Rolandem Auerem, członkiem Zarządu firm Schattdecor i Prismadecor.

Często podkreślają Państwo, że w działalności grupy Schattdecor niezmiernie ważny jest kontakt z producentami mebli. Nie są to bezpośrednio Państwa klienci, dlaczego więc jest to dla firmy tak istotne?

Dlatego, że producenci mebli są naszymi ostatecznymi – mimo że nie bezpośrednimi odbiorcami. Dzięki indywidualnym kontaktom mamy możliwość pozyskania wiedzy na temat danego producenta, jego oferty, rynków zbytu, planów produkcyjnych. A im więcej o nim wiemy, tym lepiej trafiamy w jego potrzeby z ofertą odpowiednich dekorów.

Istnieją oczywiście pewne ograniczenia technologiczne i ekonomiczne. Tona papieru dekoracyjnego to ok. 14 tys. m2 powierzchni meblowej – nie każdy zakład dysponuje takimi mocami produkcyjnymi. Dlatego też współpracujemy przede wszystkim z największymi producentami branży meblarskiej.

Jak w praktyce wygląda ten kontakt? W jakich okolicznościach odbywają się spotkania z tymi producentami?

Spotykamy się na targach, w siedzibie klienta, w siedzibie naszej firmy oraz w centrali w Thansau, gdzie mamy duże laboratorium. Nie są to krótkie rozmowy – takie spotkanie trwa czasem wiele godzin i umożliwia dokładne poznanie potrzeb klienta. Ważne, że te kontakty są stałe i regularne.

Jakie są opinie na temat Państwa aktywności w tym zakresie?

Najlepszym dowodem na to, że taki standard współpracy jest ceniony przez naszych partnerów jest fakt, że oni sami również szukają tego kontaktu i oczekują kompetentnej obsługi. Osoby zarządzające w dużych fabrykach mebli doceniają fakt, że przedstawiciel naszej firmy zawsze przedstawia im indywidualnie przygotowaną paletę dekorów, wybranych spośród całej naszej oferty. Oczekują – i mają prawo oczekiwać – że przyjdziemy do nich bardzo profesjonalnie przygotowani, będziemy dokładnie znać ich program produkcyjny, zamierzenia rynkowe i przedstawimy ofertę dostosowaną do ich potrzeb.

A jak docierają Państwo do mniejszych firm?

Także staramy się być z nimi w stałym kontakcie i docieramy do nich poprzez publikacje prasowe, akcje marketingowe, imprezy targowe.
Po publikacjach w takich czasopismach jak np. „Meble Plus”, otrzymujemy szereg zapytań dotyczących wzornictwa i jego dostępności. W tym temacie ściśle współpracujemy z producentami płyt wiórowych, bo to oni mają bezpośredni kontakt z ostatecznymi odbiorcami dekorów.

Branża papierów dekoracyjnych jest bardzo wąska. W jaki sposób Schattdecor próbuje się wyróżnić na tle konkurencji?

Nasze standardy bazują na wewnętrznym certyfikacie jakości „Made by Schattdecor”, opierającym się na 3 filarach: jakości produktu, palecie usług i poziomie serwisu. Generalnie naszym celem jest, by klient był zadowolony, by miał do nas zaufanie, czuł się pewnie współpracując z nami. Dlatego staramy się uważnie wsłuchiwać w jego potrzeby, działać szybko i profesjonalnie.

WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ