• Autor:
  • 27 gru 2013 18:01

Profesjonalne relacje z kooperantami

Rozmowa z Aleksandrem Górką, dyrektorem wrocławskiego salonu Agata Meble, który już po raz czwarty zdobył tytuł "Salon Roku" w województwie dolnośląskim.

Dlaczego – Pana zdaniem – Państwa salon cieszy się uznaniem wśród producentów?

Myślę, że pozytywne postrzeganie naszego salonu przez producentów mebli wynika z profesjonalnego charakteru relacji łączących firmę Agata z kooperantami. Współpraca jest elastyczna, poparta zrozumieniem wzajemnych potrzeb. Duży nacisk położony jest na obsługę klienta oraz skuteczną komunikację z partnerem biznesowym i szukanie konstruktywnych rozwiązań w ramach wspólnych działań.

Czy inicjatywy takie jak ranking „Salon Roku” są branży potrzebne?

Specyfika rankingu pozwala uczestnikom rynku zrozumieć i ocenić daną branżę. Jest źródłem niezbędnych informacji o niej. Odznaczenie tytułem „Salon Roku” to dla nas bardzo istotne wyróżnienie. Jest wyrazem zaufania i uznania dla naszej firmy. Może być też impulsem, który spowoduje, że klient dokona zakupu właśnie w naszym salonie. Klasyfikowanie w takich rankingach jest też bodźcem dla firm, by lepiej działać, by się doskonalić. Uważam, że takie rankingi są bardzo potrzebne, nie tylko w naszej branży.

W jakim zakresie wykorzystują Państwo tytuł „Salonu Roku”?

Przede wszystkim marketingowo, a na terenie salonu umieszczamy informacje na plakatach oraz eksponujemy zdobyte dyplomy w widocznym miejscu.

Jakie firmy na rynku dolnośląskim są dla Państwa największą konkurencją?

Na rynku wrocławskim firmą najbardziej kojarzoną z meblarstwem jest Domar. Biorąc pod uwagę segmenty cenowe konkurencją są dla nas salony Eko Line, salon Black Red White oraz firma Manhattan.

W jaki sposób próbują się Państwo wyróżnić na tle innych firm?

W przypadku branży meblowej kluczem do sukcesu jest nie tylko dobra oferta, ale również oprawa sprzedażowa na wysokim poziomie. W dzisiejszych czasach fundamentalną rolę odgrywa profesjonalna obsługa klienta. Sprzedawcy nie są już tylko sprzedawcami – coraz częściej pełnią funkcję doradców, „osobistych dekoratorów”. Jeśli klient przychodzi do nas i ma pomysł na swoje wnętrze, naszym zadaniem jest pomoc w urzeczywistnieniu jego wizji.
Zakup mebli nie jest zakupem impulsywnym – jest to zazwyczaj bardzo przemyślana decyzja, przed podjęciem której klienci porównują różne oferty, odwiedzają różne salony. Naszym zadaniem jest wyróżnić się na tle innych. Czynimy to poprzez profesjonalne doradztwo, miłą atmosferę i umiejętność obrazowego przełożenia wizji naszych klientów na konkretne propozycje zakupowe. Nie bez znaczenia są też tzw. wartości dodane tj. darmowy transport przy zakupie powyżej 2 tys. zł oraz wniesienie mebli i montaż wybranych kolekcji – to znacznie podnosi atrakcyjność naszej oferty na tle konkurencji.

WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ