Rafał Piękoś: Stale umacniamy swoją pozycję
To był bardzo intensywny rok, który zakończył się dużym sukcesem i satysfakcją – podsumowuje ostatnie 12 miesięcy Rafał Piękoś, prezes zarządu firmy Davis.
Jak oceniacie Państwo rok 2017 z perspektywy producenta tkanin tapicerskich?
W ubiegłym roku bardzo dużo się działo. W 2017 roku całościowo sprzedaliśmy więcej metrów tkanin iż w 2016, także był to dla nas dobry rok. Widzimy spowolnienie na rynku krajowym, aczkolwiek nasze wyniki za pierwszy kwartał na szczęście nie potwierdzają tego trendu. Ożywienie w strefie euro, które obecnie obserwujemy, powinno nadal sprzyjać producentom mebli, a tym samym nam – dostawcom tkanin obiciowych. W 2017 roku skupiliśmy się w znacznym stopniu na własnej firmie. Chcieliśmy dać naszym partnerom jeszcze więcej niż do tej pory i dlatego zapadła decyzja o poważnych, ale ewolucyjnych zmianach. Jedną z największych był rebranding marki Davis. Udało się nam również wdrożyć nową submarkę Smart by Davis. Wiele pracy włożyliśmy w odświeżenie naszej oferty. Obecnie jesteśmy w stanie zaproponować kompleksowe rozwiązania nie tylko producentom mebli, lecz także architektom wnętrz oraz producentom z wyższej półki cenowej. Dużo pracy włożyliśmy w to, aby być konkurencyjnymi na rynku. W tym celu nawiązaliśmy również współpracę z cenioną w branży polską projektantką, Mają Ganszyniec. To był bardzo intensywny rok, który zakończył się dużym sukcesem i satysfakcją.
Firma Davis funkcjonuje na rynku tkanin obiciowych już ponad 20 lat. Jak w tym czasie zmienił się ten rynek?
Rynek tkaninowy zmienił się diametralnie – dzisiejsza produkcja jest szybsza, nowe technologie pozwalają nam na produkcję tkanin o bardzo realistycznych wzorach, znacznie lepszych jakościowo od tych, które produkowaliśmy 20 lat temu. Dzięki dobrze rozwiniętej infrastrukturze możemy również szybciej i sprawniej docierać do klientów z naszymi produktami. Jednak to, co zmieniło się najbardziej na przestrzeni tych lat, to klient. Mamy coraz większe oczekiwania względem produktów oraz usług i jesteśmy ich bardziej świadomi. Współcześni klienci oczekują, że tkaniny nie będą już tylko pięknym materiałem, ale że będą miały również wartość dodaną, dzięki której życie stanie się lepsze, a może i nawet prostsze. Dlatego tak istotne jest wsłuchiwanie się w potrzeby klientów, co robimy od wielu lat, uczestnicząc w targach, zarówno w Polsce, jak i za granicą. Przykładem odpowiedzi na potrzeby wymagających klientów jest nasza kolekcja tkanin „Smart”.
Głównym odbiorcą produktów marki Davis są producenci mebli tapicerowanych. Jak do nich Państwo docieracie?
Przede wszystkim posiadamy aktywnie działającą sieć agentów i przedstawicieli handlowych. To oni, będąc w bezpośrednim kontakcie z naszymi klientami, pracują na dobre relacje i zadowolenie z jakości naszych usług. Realizujemy zarówno sprzedaż bezpośrednią, jak i biznes relacyjny. Relacje to ludzie – najważniejszy i podstawowy filar naszej firmy. To nasza bardzo mocna strona, co z dumą podkreślam przy każdej okazji. Na dotarcie do naszych odbiorców wpływają również szeroko prowadzone działania marketingowe i promocyjne. W celu pozyskania nowych klientów wystawiamy się na targach polskich i zagranicznych. Nasze produkty można zobaczyć na branżowych wydarzeniach targowych w Rosji, Frankfurcie czy w Szanghaju. Dzięki temu, że otwieramy kolejne oddziały za granicą, możemy realnie zwiększać zasięg naszych działań na innych rynkach.
- « Poprzednia
- 1
- 2
- 3
- 4
- Następna »
WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ