Ryszard Balcerkiewicz: Sens ma budowanie indywidualnych marek meblarskich
O potrzebie budowania silnych marek meblarskich i konieczności współpracy z projektantami mówił podczas 4 Design Days Ryszard Balcerkiewicz, prezes i założyciel firmy Noti.
Czy polska branża meblarska potrzebuje silnej marki narodowej? Zdaniem Ryszarda Balcerkiewicza, ważniejsze jest budowanie i umacnianie marek firm meblarskich, które mają szansę rozwoju i już zdobyły rozpoznawalność na rynkach eksportowych. Właśnie takie marki trzeba wspierać, gdyż to one zbudują dopiero markę polskich mebli. Trzeba to robić w sposób systematyczny i długofalowy, żeby po wielu latach odnieść sukces - powiedział prezes firmy Noti z perspektywy swoich 40-letnich doświadczeń.
Mimo że największymi atutami polskich firm meblarskich są tania siła robocza i dobre wykonawstwo, to - zdaniem Ryszarda Balcerkiewicza - warto współpracować z projektantami. Z moich doświadczeń wynika, że jest to podstawa. Już na przełomie lat 90. rozpoczęliśmy współpracę z projektantem Piotrem Kuchcińskim. Ta współpraca trwa do dziś, a marka Noti była wręcz budowana na współpracy z projektantami. Najwięksi polscy projektanci pracują lub pracowali dla marki Noti.
WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ