Katarzyna Kuźma, właścicielka Le Pukka Concept Store. Fot. Le Pukka Concept Store

Katarzyna Kuźma, właścicielka Le Pukka Concept Store. Fot. Le Pukka Concept Store

  • Autor: mg
  • 02 kwi 2015 13:04 (aktualizacja: 03 kwi 2015 07:48)

Sprzedaż designerskich krzeseł rośnie

"Klienci, którzy interesują się tematyką wnętrz, z pasją urządzają mieszkanie w zasadzie zawsze nas pytają o pochodzenie mebli lub ich projektanta" – mówi Katarzyna Kuźma, właścicielka Le Pukka Concept Store.

Czy dla polskiego konsumenta, który myśli o zakupie designerskiego krzesła, ma istotne znaczenie nazwisko jego projektanta?

Generalizując, nie ma to większego znaczenia. Aczkolwiek są klienci, którzy płacąc więcej, chcą wiedzieć za co płacą – projektanta, producenta itp. Klienci, którzy interesują się tematyką wnętrz, z pasją urządzają mieszkanie, lubią czytać wnętrzarskie magazyny i wynajdywać perełki – są osobami, które w zasadzie zawsze nas pytają o pochodzenie mebli lub ich projektanta. Jednak większość z nich chce mieć po prostu meble o ciekawej formie i funkcjonalnie urządzone wnętrze, w którym będą się dobrze czuć i nie zwracają większej uwagi na markę mebli.

Czy z Pani obserwacji wynika, że wśród Polaków nastąpił wzrost zainteresowania nowoczesnymi krzesłami?

W naszej ofercie mamy same nowoczesne krzesła, owszem kilka z nich posiada elementy naturalne, które czynią produkt mniej nowoczesnym, ale wciąż kwalifikują się one do kategorii „nowoczesne”. Duży wpływ na to, co kupują klienci, mają w dużej mierze media, np. magazyny i portale wnętrzarskie, które promują dane trendy. Nasi klienci chcą iść z postępem czasu, zarówno w modzie, technologiach, jak i urządzając mieszkanie wedle najnowszych trendów. Dodatkowym atutem krzeseł nowoczesnych i wzrostu zainteresowania nimi jest to, że są one wygodne. Jeszcze do niedawna krzesło nowoczesne kojarzyło się z brakiem wygody, teraz to się zmieniło – co nadal zaskakuje klientów „starszej daty”.

Które modele z Państwa oferty cieszyły się w 2014 roku największym zainteresowaniem klientów?

Nie mamy jednego czy dwóch modeli krzeseł, które były hitami sprzedaży minionego roku. Dobrze sprzedają się różnorodne krzesła z plastikowym siedziskiem lub tapicerowane. Klienci wybierają najczęściej krzesła proste w formie, które będą pasowały do różnych pomieszczeń, tapicerowane lub całe plastikowe, z prostymi nóżkami, chromowanymi lub drewnianymi.

Kto częściej odwiedza Państwa showroom – klienci indywidualni czy architekci?

 Nasz sklep odwiedzają najczęściej architekci lub klienci poleceni przez architektów. Ale Le Pukka prowadzi jednocześnie sklep internetowy, w którym zakładam, że kupują głównie osoby prywatne.

Do niedawna w Le Pukka na pewno więcej było zamówień klientów indywidualnych. Współpraca z architektami wymaga bowiem realizacji kilku projektów, żeby architekt na stałe podjął się współpracy ze sklepem. Ale takich kontaktów z czasem mamy coraz więcej, dlatego trudno jednoznacznie oszacować, jakich klientów mamy obecnie więcej.

 

 

WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ