• 15 lip 2014 15:41 (aktualizacja: 16 lip 2014 08:34)

Strategia wpisana w politykę firmy

"Uważam, że jeśli dywersyfikacja będzie przemyślana, rozsądna, oparta na realnych wynikach badań, przedsiębiorstwo ma większą szansę funkcjonować sprawnie, niezależnie od tego, jak będą się kształtowały warunki gospodarcze." - mówi Tomasz Misiorny, prezes Fabryki Mebli Tapicerowanych Tombea 


Koncentracja na jakimś produkcie wydaje się być bardziej efektywna w czasie wzrostu gospodarczego oraz jego stabilizacji na wysokim poziomie. Biorąc pod uwagę, że ostatnio o takie warunki trudno - bardziej sprawdza się dywersyfikacja. Jednak, gdy w danym przedsiębiorstwie nie dzieje najlepiej, trudno nagle bez przygotowania zabierać się za różnicowanie asortymentu. Musi to musi być wcześniej wpisane w strategię przedsiębiorstwa. 

W portfolio Fabryki Mebli Tapicerowanych Tombea jest kolekcja ekskluzywnych mebli Bizzarto, funkcjonalnych - Comfort Style, a także ekonomiczna marka Tombea. Oferujemy nasze produkty zarówno w kraju, jak i za granicą. Kierujemy się więc do odbiorców o bardzo różnych oczekiwaniach. Produkcja mebli dla najbardziej wymagających klientów narzuca konieczność wykonywania mebli z wyjątkową precyzją i dokładnością, wyłącznie w oparciu o komponenty posiadające świadectwa potwierdzające ich bezpieczeństwo. Zapewnienie takich standardów jest możliwe tylko w sytuacji gdy cała produkcja (również mebli tańszych) jest do nich dostosowana. 

Trudno mi oceniać, która ze strategii dywersyfikacji jest najbardziej opłacalna. Mogę natomiast powiedzieć, że ta forma, którą wybraliśmy, spełnia moje oczekiwania jako przedsiębiorcy i biznesmena, niezależnie od sytuacji rynkowej. Dlatego, zróżnicowaliśmy ofertę jeśli chodzi o dotarcie do różnych segmentów  zarówno na rynku krajowym jak i zagranicznych. Postawiliśmy także na "powiązanie" kapitałowe z firmą będącą bezpośrednim importerem materiałów obiciowych, a także zainwestowaliśmy we własne salony meblowe (mam tu na myśli markę Bizzarto). Można w nich znaleźć inspiracje do urządzenia wnętrz zarówno meblami tapicerowanymi, jak i skrzyniowymi oraz artykuły dekoracyjne stanowiące uzupełnienie oferty. 

WASZE KOMENTARZE (4) + DODAJ KOMENTARZ

    • Aloes, 2015-08-17 19:26:14
    To prawda. Zamówiłem u nich meble i mam dwa miesiące opóźnienia. Co chwilę słyszę tylko nowy termin i bajki, o problemach z tkaniną. Tkanina w której zamówiłem jest we wszystkich hurtowniach na śląsku. Dzwoniłem i sprawdzałem. A mimo to od maja czekam na mebel. To jest jakiś dramat nie firma.
    • Aloes, 2015-08-17 19:25:37
    To prawda. Zamówiłem u nich meble i mam dwa miesiące opóźnienia. Co chwilę słyszę tylko nowy termin i bajki, o problemach z tkaniną. Tkanina w której zamówiłem jest we wszystkich hurtowniach na śląsku. Dzwoniłem i sprawdzałem. A mimo to od maja czekam na mebel. To jest jakiś dramat nie firma.
    • Klient, 2015-08-17 19:23:07
    Po roku działań doprowadzono do tego, że fabryka ma na meblach Bizzarto dwumiesieczne opóźnienia. A terminy ma kosmiczne 10-cio tygodniowe. Przy takich terminach takie opóźnienia znaczą tylko, że firma ma zamiar zwinąć się z polskiego rynku. Zresztą potwierdzają to rozmowy z pracownikami zarządzającymi z Tombei jak Pan Adam, który twierdzi,że wszystko to wina właściciela.
    • Klient, 2015-08-17 19:22:38
    Po roku działań doprowadzono do tego, że fabryka ma na meblach Bizzarto dwumiesieczne opóźnienia. A terminy ma kosmiczne 10-cio tygodniowe. Przy takich terminach takie opóźnienia znaczą tylko, że firma ma zamiar zwinąć się z polskiego rynku. Zresztą potwierdzają to rozmowy z pracownikami zarządzającymi z Tombei jak Pan Adam, który twierdzi,że wszystko to wina właściciela.