• 30 kwi 2014 14:38

Sytuacja na rynku mebli łazienkowych

"Obserwujemy duże zmiany w preferencjach zakupowych klientów. Mam tu na myśli większe zainteresowanie ciekawym wzornictwem czy odważną kolorystyką." - mówi Łukasz Kozyrski dyrektor ds. sprzedaży krajowej w firmie Deftrans.

Łukasz Kozyrski, firma Deftrans

Klienci są zdecydowanie bardziej odważni jeżeli chodzi o nietypowe do tej pory wybarwienia. Klienci chętnie wybierają meble w intensywnych kolorach, popularnością cieszy się np. zdecydowana czerwień. Zauważamy także wielki powrót stylistyki retro, intensywnie rozwijamy więc ofertę drewnianych mebli łazienkowych Defra Wood. Jednym słowem, branża mebli łazienkowych przeżywa obecnie rozkwit i ciągle się rozwija. Motorem okazują się pozytywne nastroje społeczne, łatwiejsza dostępność kredytów, a co najważniejsza – zwiększające się przekonanie, że w  łazience warto mieć ładne meble. Nie da się nie zauważyć rosnącej liczby salonów łazienkowych, które umacniają swoją pozycję poprzez m.in. współpracę z architektami czy dekoratorami. Ważne jest więc ciągłe ulepszanie swojej oferty produktowej. Poczyniliśmy ogromne nakłady na unowocześnianie i rozbudowę zakładów produkcyjnych, co w rezultacie pozwoliło nam na optymalizację kosztów i zwiększenie , ale też na polepszenie jakości produkcji.

Funkcjonowanie na rynku nie jest łatwe; brak płynności finansowej odbiorców, ciągły wzrost cen drewna, który powoduje zwyżkę cen podstawowego dla branży surowca jakim jest płyta mdf i płyta wiórowa. Nie bez znaczenia jest także sprzedaż internetowa, która drastycznie obniża marże. To bardzo duży rynek zbytu, jednak to jedyny segment którego Deftrans nie obsługuje bezpośrednio. Często można zauważyć, że ceny produktów w sklepach internetowych są zbyt niskie, czego efektem jest niski próg marżowości na rynku ogólnym. Nie wspieramy handlu online.

WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ