• Autor:
  • 27 gru 2013 18:00

Tak – dla sprzedaży przez Internet

Justyna Adamczyk: "Z danych Gemius Polska wynika, że około 70 procent użytkowników Internetu robi zakupy online."

Justyna Adamczyk, właścicielka strony internetowej e-marketing.pl:

Biorąc pod uwagę, że w Internecie odnotowano aktywność 22 mln Polaków oraz, że wartość sieciowych zakupów w 2012 roku uplasowała się na poziomie około 23 mld zł, fakt elektronicznej sprzedaży napawa optymizmem. Rola konsumenta w e-commerce jest daleko posunięta, ponieważ to od jego zaangażowania zależy wskaźnik ekonomiczny firmy. Dlatego też sprzedawcy powinni zadbać o dynamiczny rozwój swojego internetowego sklepu.

Silnymi determinantami są: estetyczna kreacja i funkcjonalność zgodna z elastyczną funkcjonalnością i użytecznością (usability) oraz wykorzystywanie potencjału e-marketingu w celu efektywnej obsługi sieciowego klienta. Elektryzująca siła Web.2.0 zorientowana na wartości społeczności powinna skłonić firmy do prowadzenia dialogu ze swoimi odbiorcami na znanych portalach takich jak. Facebook czy Twitter. Zadowoleni fani skupiający swoje zainteresowanie wokół marki stają się tym samym prawdziwymi adwokatami na nowoczesnym rynku.

Nie zawsze jednak działania sprzedażowe e-firm zgodne są z trendami wyznaczanymi przez e-marketing. Właściciele sklepów często nie wykorzystują możliwości i rozwiązań jakie podsuwa im internetowy rynek. Kierując się własną intuicją podpartą brakiem wiedzy i doświadczenia nie pozwalają tym samym na efektywne wylansowanie marki przez profesjonalne firmy.

WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ