Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Fot. Joanna Markus BM Housing

Fot. Joanna Markus BM Housing

  • Autor: ut
  • 03 lut 2020 17:00 (aktualizacja: 03 lut 2020 18:11)

Trendy na targach Maison&Objet

Ostatnie targi Maison&Objet podkreśliły jedynie, że wszystko, co pochodzi z przyrody albo z nią się kojarzy wciąż jest na topie, a teraz może nawet bardziej niż rok czy dwa lata temu - mówi Joanna Markus, właścicielka BM Housing.

Wygląda na to, że aranżacje wnętrz stają się bliższe naturze, radosne, optymistyczne i bardziej sprzyjające relaksowi. Zapowiada się więc, że w tym roku dobry nastrój nas nie opuści! Tak Joanna Markus, właścicielka BM Housing, oceniła zmiany we wzornictwie, które zaobserwowała na ostatnich targach Maison & Objet.

Jak mówi Joanna Markus, w propozycjach holenderskich marek HK Living, Zuiver, Dutchbone czy Urban Nature Culture, znanych z wytyczania wnętrzarskich mód, rewolucji nie widać. To raczej ewolucyjne zmiany, wskazujące na wyraźne umacnianie się trendu naturalnego, który już można było zaobserwować na poprzednich edycjach Maison & Objet. Ostatnie targi podkreśliły jedynie, że wszystko, co pochodzi z przyrody albo z nią się kojarzy wciąż jest na topie, a teraz może nawet bardziej niż rok czy dwa lata temu. Co skłania do takiego wniosku?

Naturalne materiały
Na targach królowało wyraźnie usłojone drewno oraz rattanowe plecionki, z których robi się teraz nie tylko abażury lamp (bardzo ciekawe modele proponuje Good & Mojo) czy siedziska krzeseł i foteli (Zuiver), ale także płyciny drzwiczek komód i szafek (meble HK Living). Wyplatane z roślinnych włókien są również patery, kosze, osłonki na doniczki i przeróżne domowe ozdoby – takie bezpretensjonalne dodatki ma w swojej ofercie Urban Nature Culture.
Nadal nie wychodzi z mody miły w dotyku welur, na co wskazują przedstawione na targach sofy i fotele marki, ale dołączają do niego inne, tak samo zachęcające do odpoczynku materiały tapicerskie, jak przypominające futro małej owieczki bouclé (zupełna nowość w meblarstwie!), którym HK Living obiło swoje ostatnie projekty foteli i krzeseł, a także tkanina do złudzenia przypominająca płótno na leżaki, wywołująca skojarzenia z wakacyjnym relaksem (także propozycja HK Living).
Metal nie znika, ale staje się mniej surowy, bo już nie jest czarny, tylko złoty – taką barwę mają m.in. stoliki kawowe. Bardziej przyjazne oblicze przybierają też lampy-żarówki, bo ich industrialny charakter łagodzi sąsiedztwo roślin. Na taki ciekawy pomysł wpadli producencie marki It’s about Romi i przedstawili przyciągające uwagę lampy połączone z kwietnikiem.

Organiczne kształty
Wydaje się, że prostopadłościenne bryły są w odwrocie. Teraz najmodniejsze meble i dodatki charakteryzują typowe dla natury łagodne krzywizny. Sofy i fotele mają zaokrąglone podłokietniki, przepastne siedziska i wysokie oparcia o łukowatych liniach, dzięki czemu są miłe dla oka i obiecują komfortowy wypoczynek. Formy niektórych mebli i dodatków wręcz dosłownie wskazują na naturalne inspiracje – na przykład przypominające muszle fotele Dutchbone i wazony HK Living.

Wiosenna kolorystyka
Jeśli chodzi o barwy, to holenderscy producenci również zaczerpnęli je z natury i zgodnie proponują niemal wszystkie elementy wyposażenia wnętrz w pastelowych odcieniach różu i oranżu, bieli, jasnych beżach, zieleniach, rozświetlonych niewielkimi akcentami złota. To bardzo pogodna paleta kolorystyczna i przez wszystkich dobrze tolerowana. Wywołuje nieodparte skojarzenia z budzącą się przyrodą, co nastraja optymistycznie i każdego wprowadza w dobry nastrój.

Motywy roślinne
W parze z delikatną, wiosenną kolorystyką idą subtelne wzory, które widnieją na poduszkach, naczyniach i dekoracjach ściennych, oferowanych przez HK Living czy Urban Nature Culture. To przeważnie mocno uproszczone, jednobarwne kwiaty, wyraźnie odcinające się od tła albo liście w rozmiarze XXL, które były hitem ostatnich sezonów i – jak się okazuje – wciąż zajmują główną pozycję na liście wnętrzarskich przebojów.

 


WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ