Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Wiesław Kalinowski, dyrektor zarządzający w firmie Klose

Wiesław Kalinowski, dyrektor zarządzający w firmie Klose

  • Autor: Beata Michalik
  • 04 sty 2017 13:03 (aktualizacja: 11 sty 2017 08:27)

Wiesław Kalinowski, Klose: Wymagania klientów rosną

Jak jest aktualna sytuacja na rynku mebli premium? Jak zmieniają się oczekiwania klientów i czy w ślad za tym idzie wzrost ich świadomości zakupowej? O tym, a także o planach i rynkowej strategii marki Klose rozmawiamy z jej dyrektorem zarządzającym - Wiesławem Kalinowskim.

Jaki był rok 2016 z punktu widzenia firmy Klose? Czy udało się zrealizować wszystkie zamierzenia?

W przypadku naszej firmy budżetowo pracujemy w systemie półrocznym, dlatego analizując mijający 2016 rok możemy mówić o dwóch okresach budżetowych. Pierwsze półrocze pokazało, jak słabnie rynek indywidualnych salonów. W naszych kategoriach produktowych straciliśmy kilkanaście procent potencjału - wśród naszych Partnerów zdarzyły się upadłości i zamknięcia działalności. Wydarzenia te unaoczniły, że w tej części rynku nadal nie robi się nic w kierunku jakiejkolwiek konsolidacji w celu zaznaczenia swojej roli na rynku, zwiększenia siły zakupowej i obniżenia kosztów marketingowych. Być może nie detaliści, ale producenci muszą zacząć myśleć o rozwiązaniach gwarantujących systematykę i powtarzalność mechanizmów logistycznych i sprzedażowych. Analiza sytuacji z pierwszego półrocza była punktem wyjścia do działań w drugiej części roku. Nowe otwarcia, remonty i wzmocnienie roli salonów własnych, a także umocnienie pozycji marki Klose w sieciach – wszystko to dało bardzo pozytywne efekty.

Sporo się działo w tym roku w Państwa sieci dystrybucyjnej, firma otworzyła nowe salony meblowe. Jak wygląda pod tym względem strategia Klose? Czy idą Państwo w kierunku rozszerzenia sieci sprzedaży?

Nasz kierunek to wyłącznie dystrybucja ważona z punktu widzenia mebli Premium, czyli mniej, ale zdecydowanie lepiej. W tej kategorii mebli naszym zmartwieniem nie jest brak potencjalnych Klientów chcących kupić meble Klose, ale brak przysłowiowej „podłogi” i sprzedawcy do ich należytej obsługi. Mając tę świadomość, musimy w sposób szczególny zadbać o te salony meblowe, które zdecydowały się wyróżniać ofertę mebli premium, skupiając się na odpowiednio wyselekcjonowanym odbiorcy.

Czego obecnie oczekują klienci, kupujący meble z tzw. średniej i wyższej półki? Czy można powiedzieć, że świadomość polskiego klienta rośnie?

Świadomość niestety nie rośnie, jednak rosną wymagania. Dzisiaj oferujemy już ponad milion wersji wykonania stołu. Zmiana rodzaju drewna, koloru, wymiaru, a nawet funkcji otwierania nie stanowi dla nas problemu - w stołach już to potrafimy. Pojedynczy model to kilkadziesiąt tysięcy możliwości modyfikacji jego ostatecznej formy. Najbardziej popularny stół sprzedaliśmy w ubiegłym roku w kilkuset różnych wersjach wykonania. Podobne możliwości wyboru wykorzystujemy także w krzesłach. Na rynku polskim nie jest to jeszcze tak widoczne, krajowy konsument nie potrafi w pełni wykorzystywać możliwości zmian poszczególnych parametrów. Najczęściej kupuje oczami i portfelem, nie dostrzegając prawdziwych parametrów jakości. Właśnie ze względu na brak świadomości i doświadczenia polskich konsumentów - bo w końcu Polacy kupują meble raz na kilka, kilkanaście lat - nagminny jest proces kombinowania jakością w celu grania ceną. Masywny front na korpusie z płyty wiórowej 13 mm z foliowym wnętrzem. To zwykłe oszukiwanie niewyedukowanego konsumenta. Naszą rolą jako lidera jakości jest edukowanie Klientów w tym względzie. Jednak sami tego nie zrobimy. Potrzebujemy Partnerów ceniących te same wartości co my.

CZYTAJ CAŁY WYWIAD: w najnowszym wydaniu "Mebli Plus"


WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ