Wpływ kolorystyki na sprzedaż mebli tapicerowanych
Producenci są zgodni, że najpopularniejszymi kolorami mebli tapicerowanych wybieranymi przez Polaków w ostatnich latach są beże i szarości. Dlatego dominują one w ofertach firm, Tym niemniej na rynek coraz częściej trafiają sofy i narożniki w bardziej odważnych odcieniach bądź z nadrukami.
Grzegorz Kalinowski, dyrektor handlowy w firmie Libro
Mamy bardzo duże doświadczenie w produkcji mebli tapicerowanych w tkaninach drukowanych. Śmiem twierdzić, że jesteśmy rynkowym liderem, nie tylko w ilościach sprzedaży, ale przede wszystkim jeśli chodzi o innowacyjność zastosowań tego typu tkanin. Używamy zarówno tkanin drukowanych z roli, jak również druków formatowych. Od ostatniego roku mamy absolutną nowość na rynku – sofy, których tkanina obiciowa jest drukowana w całości z uwzględnieniem późniejszego sposobu szycia pokrowca i ułożenia motywów na sofie.
Meble tapicerowane z nadrukami to w zdecydowanej większości meble młodzieżowe i dziecięce. W tym segmencie popularność takich mebli jest bardzo duża i ciągle rośnie. W meblach „poważniejszych” użycie druków jest niewielkie, raczej dotyczy najbardziej ekonomicznych modeli i coraz częściej tylko ich niewielkich elementów, takich jak np. małe poduszki ozdobne.
Paweł Duczmal, dyrektor sprzedaży krajowej w firmie Feniks
Pytanie o kolor sofy czy narożnika jest jednym z najważniejszych pytań, jakie zadaje sobie klient przed zakupem mebli. Innymi kryteriami są – oczywiście – cena, funkcjonalność, rodzaj i kolor tkaniny czy skóry. Świadomość zakupowa klientów jest coraz większa. Doskonale wiedzą, jakie tkaniny są odpowiednie i jakie powinny mieć właściwości – mam tu na myśli chociażby czyszczenie, cykle Martindale’a, skład czy gramaturę. Bardzo dobrą pracę w tym zakresie wykonali producenci i dostawcy tkanin dzięki swoim działaniom marketingowym.
Polacy najchętniej wybierają kolory jednolite. Wiąże się to oczywiście z ryzykiem niedopasowania aranżacji wystroju wnętrza do mebla. Taki trend decyduje również o kolorze ścian w pokojach. W 2016 roku najczęściej były to biel, kolory jasne, neutralne, kojarzone z minimalizmem i nowoczesnością – w takim otoczeniu odważne kolory i wzory nie miałyby szans.
WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ