Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Fot. Paged Meble

Fot. Paged Meble

  • Autor: ut
  • 18 marz 2020 10:32

Jak urządzić domowe biuro?

W dobie rosnącej popularności wolnych zawodów, zaaranżowanie w mieszkaniu „domowego biura” staje się coraz częściej niezbędnym rozwiązaniem. Największym wyzwaniem jest oczywiście oddzielenie sfer prywatnej od zawodowej. Trudność polega na tym, że w przypadku pracy zdalnej oba wymiary naszego życia realizują się w tej samej przestrzeni. Jak je ze sobą pogodzić? I czego nie powinno zabraknąć w domowej strefie biurowej? Oto kilka praktycznych wskazówek.

Przyjmuje się, że osiem godzin w ciągu doby poświęcamy na odpoczynek, osiem na pracę, a pozostałe osiem na realizowanie pasji i wypełnianie pozostałych obowiązków. Kiedy decydujemy się na pracę zdalną, stajemy w obliczu naturalnego ryzyka zaburzenia stanu równowagi – czegoś, co możemy określić mianem work-life balance. Dlatego tak ważne jest, by zaaranżowanie miejsca do pracy było starannie przemyślane.

Podział mieszkania na strefy

Jak wiadomo, mieszkanie dzieli się na kilka stref, a każda z nich pozwala nam zaspokoić różne potrzeby. W której strefie wydzielić „kącik” biurowy? Najpopularniejszym rozwiązaniem jest zaaranżowanie miejsca do pracy w strefie dziennej lub w strefie sypialnianej. Najważniejsze, by było to dobrze doświetlone miejsce oraz takie, w którym będziemy mogli się skoncentrować. Drugą ważną kwestią jest wydzielenie samej strefy biurowej w taki sposób, by nie zaburzać spójności wystroju pomieszczenia, w którym ją stworzymy.

„Granice” domowego biura

Sposobów na subtelne wydzielenie kącika do pracy w salonie lub w sypialni jest co najmniej kilka. Jednym z nich będzie przemalowanie ściany, do której przylegają meble tworzące domowe biuro, na nieco inny kolor niż ściany pomieszczenia. Warto połączyć ten zabieg z oddzieleniem strefy do pracy np. wąskim regałem z książkami. Innym sposobem będzie ustawienie biurka i innych mebli w strefie home office na dywanie – w ten sposób naturalnie wyznaczymy granice miejsca, w którym na co dzień wykonujemy swoje zawodowe obowiązki. Niezależnie od tego, w jaki sposób będziemy chcieli oddzielić część dzienną od części „gabinetowej”, pamiętajmy o spójności aranżacyjnej całego pomieszczenia.

Kolory sprzyjające pracy

Istnieje paleta kolorów, które są szczególnie polecane podczas aranżowania przestrzeni do pracy. Ich wprowadzenie do strefy biurowej może wpłynąć na jakość i efektywność naszej pracy. Na jakie kolory warto postawić? Niebieski w najróżniejszych odcieniach wspomaga koncentrację, jest też kolorem, który symbolizuje logiczne myślenie oraz komunikację. Zieleń wprowadza stan równowagi, a co więcej nie męczy oczu, co jest istotne podczas częstego i długotrwałego przebywania w tej samej przestrzeni. Odcienie żółtego wpłyną na kreatywność i twórcze myślenie. Kolor ten symbolizuje pewność siebie oraz optymistyczne podejście do życia. Bez względu na nasz ostateczny wybór, pamiętajmy o tym, by kolory we wnętrzu pomieszczenia ze strefą biurową dobrze się ze sobą komponowały.

Sprytnie, ergonomicznie, funkcjonalnie

Jeśli praca, którą wykonujemy zdalnie można określić mianem biurowej, niezbędnymi elementami kącika do pracy będą: biurko, fotel oraz dodatkowy mebel, który umożliwi nam przechowywanie przedmiotów. Ważne, aby wyposażenie naszego aranżowanego biura było spójne z umeblowaniem całego salonu. Na co zwrócić uwagę wybierając biurko do salonu? – Ważne jest połączenie estetyki oraz funkcjonalności. Ze względu na to, że miejsce do pracy zdalnej nie jest pełnowymiarowym gabinetem, ważne, aby w biurku znajdowały się szuflady lub schowki, które umożliwią przechowanie najpotrzebniejszych przedmiotów. Bardzo dobrze sprawdzą się przy tym również wbudowane organizery, które pozwolą uporządkować narzędzia do pracy znajdujące się bezpośrednio na blacie. Co więcej, „gabinet” w salonie powinien być możliwie najbardziej reprezentacyjną, starannie dopracowaną i uporządkowaną przestrzenią – dlatego zwróćmy uwagę, by nasze biurka były wyposażone w praktyczne schowki na kable. Jeżeli strefę biurową zdecydujemy się zaaranżować w sypialni, wybierzmy niewielkie, wąskie i zgrabne biurko, które będzie mogło pełnić również rolę toaletki – podpowiada Anna Zeman, Product Manager marki Paged Meble.


WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ