Firma Meblomaster inwestuje w najnowsze technologie
Chcąc zwiększyć efektywność produkcji i rentowność zakładu, firma Meblomaster zdecydowała się zainwestować w system wspierający zarządzaniem przedsiębiorstwem. To jeden z największych projektów informatycznych realizowanych w branży meblarskiej.
Meblomaster - producent mebli skrzyniowych - zdecydował się wdrożyć system wspierający zarządzanie przedsiębiorstwem. Impuls EVO opracowany przez śląską firmę BPSC, ma pomóc m.in. w zwiększeniu rentowności spółki oraz przyspieszeniu produkcji. Wdrożenie w Meblomaster to jeden z największych projektów informatycznych realizowanych w branży meblarskiej. Działająca od 1993 r. firma zdigitalizowała bowiem nie tylko obszar produkcji i sprzedaży, ale także zakupów, gospodarki materiałowej oraz księgowość.
Wdrażamy w firmie pełny obszar funkcjonalny systemu, czyli moduły Kadry i Płace, Finanse
i Księgowość, Środki Trwałe, Zarządzanie Produkcją, Gospodarkę Materiałową, Dystrybucję, CRM, eDokumenty (EFZ i EFS), a także Koszty. Ten ostatni moduł jest niezmiernie ważny,
bo pozwoli spółce na rozliczanie zleceń produkcyjnych oraz śledzenie kosztów poszczególnych gniazd produkcyjnych. – tłumaczy Wojciech Fabiś, Starszy Konsultant ds. Wdrożeń z BPSC.
Jak wynika z doświadczeń śląskiej firmy, wdrożenie systemu ERP pozwala zwiększyć efektywność produkcji nawet o 25 proc., umożliwia także redukcję czasu przestoju maszyn o 30-50 proc. i skraca czas wprowadzenia nowego produktu na rynek nawet o połowę.
Obecnie cała branża meblowa skupiona jest na zamówieniu klienta. Kluczowa staje się szybkość podjęcia decyzji – zauważa współwłaściciel Meblomaster, Adam Kraszewski – Nie da się ukryć, że produkcja, aby była opłacalna, wymaga innego podejścia do kosztów i wykorzystania nowych technologii. Dzięki wdrożeniu systemu ERP, raportowanie poszczególnych operacji technologicznych, informacji na temat kosztów zmiennych czy zużycia materiałów, stały się kluczowymi wskaźnikami, które pozwalają nam mierzyć rentowność – dodaje.
Dzięki inwestycjom w technologie, Meblomaster chce wykorzystać dobrą koniunkturę na rynku i pozyskać nowe kontrakty – także za granicą. Wdrożenie systemu BPSC pozwoli ujednolicić i zautomatyzować szereg procesów, począwszy od momentu przyjęcia zamówienia od odbiorcy, przez planowanie sprzedaży, techniczne przygotowanie produkcji i produkcję w toku,
aż po kontrolę jakości prototypów oraz obsługę audytów zewnętrznych. Zarząd spółki liczy, że Impuls EVO poprawi docelowo także wewnętrzne procesy logistyczne oraz możliwości analityczne i sprawozdawcze.
Dzięki wdrożeniu systemu Impuls EVO zyskamy możliwość szybkiego dostępu do najważniejszych dla funkcjonowania firmy informacji, a co za tym idzie, większą kontrolę nad procesami zachodzącymi w przedsiębiorstwie. Chcemy także w pełni wykorzystać możliwości systemu i zintegrować go z całym parkiem maszynowym – komentuje Adam Kraszewski, współwłaściciel firmy Meblomaster.
WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ