Dział reprodukcji Schattdecor w centrali firmy w Thansau. Fot. Schattdecor

Dział reprodukcji Schattdecor w centrali firmy w Thansau. Fot. Schattdecor

  • Autor: mg
  • 10 lip 2019 13:14 (aktualizacja: 11 lip 2019 12:18)

Jak powstaje wzór papieru dekoracyjnego - etapy procesu i technologia

W efekcie na rynku pojawia się coraz więcej dekorów, a ich „żywotność” nieustannie się skraca. Masowa produkcja jest zastępowana przez serie limitowane, przygotowywane z myślą o konkretnych realizacjach bądź wydarzeniach. Tak czy inaczej wzór, który obecnie wejdzie już do produkcji, w dalszym ciągu funkcjonuje minimum kilka lat, bo tyle żyją zwykle kolekcje producentów mebli.

W dzisiejszych czasach klienci mają trudny wybór. Wynika to z mnogości kierunków i tendencji. Stawia się na indywidualizację wnętrza i podkreślenie osobowości odbiorcy. Dozwolone jest tworzenie własnych kolaży  wnętrzarskich i łączenie  różnych stylów – podsumowuje szefowa designu, marketingu i komunikacji Schattdecor Claudia Küchen.

Praca zespołowa

Powstanie każdego wzoru jest sprawą niezwykle indywidualną, choć w większości przypadków jego kreacja spoczywa na firmowym zespole projektowym. Zwykle czołowi producenci to grupy o międzynarodowym charakterze, zatem zespoły projektowe występują częstokroć w bardzo zróżnicowanym składzie. Nasz zespół projektowy obejmuje ludzi z całego świata, a oferta Impress Decor jest wypadkową wszystkich prac na różnych rynkach – potwierdza Rafał Lemieszko.

Wiele firm współpracuje także z zewnętrznymi designerami i ekspertami branży meblarskiej.

W ramach koncepcji Co-Creation w 2017 roku zaprosiliśmy pięciu europejskich projektantów do wspólnego stworzenia kolekcji dekorów. Było to niezwykle inspirujące i cenne doświadczenie – każdy wniósł do projektu coś od siebie, każdy też czegoś się nauczył. Wtedy powstały cieszące się dużym powodzeniem dekory, m.in. „Picea” (proj. Thorsten Keissner), „Comfy” (proj. Peter Kern) czy „Harris” i „Crusoe” (proj. Luca Tormena). Mamy też na koncie współpracę z  polską designerką – Mają Palczewską, która zaprojektowała dla Interprintu dekory „Koniki” czy „Freelancer” – mówi Sylwia Lasota.

Niekiedy współpraca z zewnętrznymi projektantami dotyczy bardzo wyspecjalizowanych projektów. Przykładowo, w firmie Schattdecor są to w szczególności kolekcje nowych wzorów cyfrowych.

WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ