Paged-Sklejka. Fot. Archiwum

Paged-Sklejka. Fot. Archiwum

  • Autor: mg
  • 06 wrz 2016 13:32 (aktualizacja: 07 wrz 2016 11:26)

Jak sprzedawały się sklejki Grupy Paged?

Produkcja i sprzedaż sklejek oraz płyt stolarskich stanowiły najważniejszy segment działalności Grupy Paged w I półroczu 2016 roku. Tworzą go dwie spółki: Paged-Sklejka z siedzibą w Morągu, która prowadzi swoją działalność w trzech zakładach produkcyjnych (Morąg, Bartoszyce, Ełk), oraz Sklejka-Pisz Paged z siedzibą w Piszu.

W pierwszym półroczu 2016 roku spółki segmentu sklejkowego zrealizowały (sprzedaż na zewnątrz Grupy) 226,6 mln zł przychodów ze sprzedaży (oznacza to spadek o 3% lub 8 mln zł w porównaniu do I półrocza 2015 roku, w którym wyniosły one 234,5 mln zł). EBITDA za I półrocze 2016 roku wypracowana w segmencie sklejkowym wyniosła 46 mln zł, co oznacza wzrost o 7% wobec analogicznego okresu roku poprzedniego (EBITDA na poziomie 43 mln zł). W I półroczu 2016 roku segment sklejkowy wypracował zysk na podstawowej działalności operacyjnej (EBIT) w wysokości 39,5 mln zł (wobec 35,8 mln w I półroczu 2015 roku; wzrost o 11%). Z kolei zysk netto segmentu sklejkowego wypracowany dla Grupy Paged wyniósł 29,9 mln zł, co oznacza spadek w stosunku do I półrocza 2015 roku o 7% z poziomu 32,5 mln zł.
Wyniki segmentu sklejkowego w I półroczu 2016 roku stanowiły 60% (58% rok wcześniej) skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, 77% (59% rok wcześniej) skonsolidowanej EBITDA.

WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ