Jak zwiększyć efektywność produkcji mebli tapicerowanych?
Włoski potentat branży meblarskiej zwiększa efektywność kosztową, wydajność i elastyczność rozwoju produktów oraz procesów produkcyjnych z pomocą ekspertów i rozwiązań firmy Lectra.
Wyzwanie
Od 1952 r. Moroso produkuje kanapy, fotele i akcesoria, które dzięki żywotności, ekscentryczności
i wyrafinowaniu pasują nie tylko do przestrzeni mieszkalnych, lecz również galerii wzornictwa. Firma Moroso chciała skrócić czas wprowadzania produktów na rynek, zoptymalizować kalkulację kosztów i industrializację produktów, nie tracąc przy tym niepowtarzalnej tożsamości wzornictwa.
Odpowiedź firmy Lectra
Firma Lectra zaproponowała wykorzystanie rozwiązania DesignConcept do wirtualnego prototypowania i kalkulacji kosztów. Pozwoliło ono Moroso kontrolować cele kosztowe i oceniać wykonalność projektu na wczesnym etapie rozwoju produktów. Aby przyspieszyć przepływ produkcji i zachować jakość, Moroso zainwestowało również w automatyczne krojownie skóry i tkanin Versalis® i Vector®.
Wyniki
Aktualnie firma Moroso może oszacować koszty konkretnego modelu i ocenić jego wykonalność już na wczesnych etapach rozwoju produktu. Przyczyniło się to do skrócenia etapu wyceny i prototypowania. Dzięki modernizacji krojowni za sprawą najnowszych rozwiązań do rozkroju Lectra, firma Moroso zwiększyła elastyczność produkcji i oszczędność materiałów. Ponadto zyskała dostęp do danych pozwalających na ciągłe doskonalenie procesów.
Piękno wzornictwa
Pogodzenie artystycznego charakteru i kunsztu firmy Moroso z innowacyjnymi technikami rozwoju produktu oraz produkcji miało zasadniczy wpływ na osiągnięcie celu, czyli rozszerzenie zasięgu na rynki wschodzące i przyciągnięcie nowego pokolenia konsumentów.
„Firma Moroso musiała zwiększyć elastyczność produkcji i oszczędność czasu. Spodobało nam się podejście firmy Lectra. Okazała się nie tylko sprzedawcą maszyn, ale również partnerem potrafiącym przyczynić się do rozwoju niepowtarzalnego charakteru Moroso” - wyjaśnia Massimo Romanutti, kierownik ds. produkcji.
Tworzenie podwalin pod przyszły sukces
Aby zrozumieć priorytety firmy, Lectra przeanalizowała cały proces: od pierwszych szkiców projektu, aż po pracę krojowni. Analiza pozwoliła ustalić dwa cele: skrócenie czasu rozwoju produktów i zoptymalizowanie przepływu pracy w krojowni. Kluczowe znaczenie miało stworzenie takiego procesu rozwoju produktów, który pozwoliłby Moroso skrócić czas prototypowania, zmniejszyć liczbę wymaganych fizycznych prototypów i uzyskać dokładne informacje na temat kosztów produkcji już na wczesnych etapach projektowania. W tym celu Lectra zaproponowała rozwiązanie DesignConcept do wirtualnego prototypowania i kalkulacji kosztów. Aby pomóc zespołom odpowiedzialnym za tworzenie produktów w pełni wykorzystać możliwości rozwiązania DesignConcept, eksperci z firmy Lectra zorganizowali szkolenie i konsultacje łączące teorię z praktyką. Podczas sesji z wykorzystaniem nowych, jak i nieukończonych modeli skupiono się na modelowaniu, tworzeniu układów 3D, projektowaniu konstrukcji drewnianych, analizie wykonalności i wykorzystaniu wszystkich wspomnianych elementów do optymalizacji procesu.
„Technologia firmy Lectra pozwala ocenić komfort i wykonalność produktów już na bardzo wczesnych etapach. To z kolei przyczynia się do oszczędności i pozwala dokonywać
bardziej trafnych wyborów modeli”, wyjaśnia Massimo Romanutti.
Daleko przed konkurencją
Aby zoptymalizować i przyspieszyć przepływ procesów w krojowni, firma Moroso postanowiła zainwestować w zautomatyzowane rozwiązanie do rozkroju skóry Versalis, rozwiązanie do rozkroju tkanin Vector i lagowarkę Brio firmy Lectra. „Wprowadzone zmiany pozwalają nam szybko i wydajnie sprostać coraz większemu zapotrzebowaniu na różnorodność i modułowość”, mówi Massimo Romanutti.
Nawiązanie współpracy z Lectrą w celu analizy i usprawnienia procesów pozwoliło firmie Moroso zachować kreatywne wzornictwo i innowacyjne koncepcje, będące jej wizytówką, jednocześnie zmniejszając koszty i usprawniając procesy. Stosunki między przedsiębiorstwami w dalszym ciągu się rozwijają: eksperci z firmy Lectra wspierają Moroso w ciągłym doskonaleniu procesów i pokonywaniu bieżących oraz nadchodzących wyzwań.
-
Informacje o firmie Moroso
Od 1952 r. Moroso produkuje luksusowe kanapy i siedzenia w bliskiej współpracy z najbardziej utalentowanymi projektantami na świecie. Firma Moroso oferuje klientom specjalistyczne umiejętności w zakresie projektowania i produkcji, tworząc niestandardowe projekty dla sektora luksusowego mieszkalnictwa i na specjalne zamówienie.