Kierunki rozwoju branży systemów przesuwnych w 2018 roku
Systematyczne wzbogacanie oferty produktowej, intensyfikacja działań proeksportowych i rozbudowa sieci sprzedaży – producenci i dystrybutorzy systemów przesuwnych w bieżącym roku postawili przede wszystkim na stabilizację.
Producenci i dystrybutorzy akcesoriów do drzwi przesuwnych w 2018 roku kładli nacisk na różne aspekty swojej działalności – dotyczy to zarówno kampanii promocyjnych, strategii biznesowych, uzupełniania oferty produktowej, jak też obecności na imprezach o charakterze targowym. Wszystko po to, by maksymalnie wykorzystać rynkową koniunkturę do zwiększenia sprzedaży i umocnienia pozycji poszczególnych marek.
Targi – promocyjna arena
W tegorocznym kalendarzu, podobnie jak w latach poprzednich, ważną rolę odgrywały targi, wykorzystywane jako platforma służąca promocji nowości produktowych oraz nawiązywaniu kontaktów handlowych. Co więcej, czołowe firmy coraz częściej podejmowały decyzje o obecności na imprezach zagranicznych, i to nie tylko w Europie. Wynika to z rosnącej roli eksportu w strategiach sprzedażowych. Sprzedaż zagraniczna staje się nie tylko sposobem na zwiększenie grona odbiorców, ale też poprzez ich dywersyfikację firmy stają się bardziej odporne ekonomicznie na wahania koniunktury na poszczególnych rynkach.
Braliśmy udział w targach w Birmingham oraz Frankfurcie, gdzie pokazaliśmy innowacyjne oświetlenie meblowe. Zgodnie z obecnymi trendami będziemy rozwijać tę dywizję – mówi Mateusz Strzałkowski, koordynator komunikacji marketingowej i PR w firmie GTV Poland. Na targach IMM w Kolonii zaprezentowaliśmy szereg nowych rozwiązań. Ważne dla nas były też ogromne targi „Kitchen & Bath” w Szanghaju oraz wrześniowy „Export Meeting” w Bremie, który zgromadził partnerów Raumplus z ponad 60 krajów. Była to swojego rodzaju „burza mózgów”, w trakcie której staraliśmy się ocenić światowe trendy i kierunki rozwoju – dodaje Tomasz Tymiński, reprezentujący firmę Raumplus.
Przedstawiciele firm pozytywnie oceniają udział w zagranicznych imprezach wystawienniczych i już teraz deklarują swoją obecność na nich także w przyszłym roku. Również w 2019 roku Raumplus weźmie udział w wielu ważnych imprezach branżowych, takich jak styczniowe targi IMM, gdzie zaprezentujemy nową koncepcją stanowiska, czy też majowe „Kitchen & Bath” w Szanghaju – potwierdza Tomasz Tymiński.
Należy jednak dodać, że poszczególne firmy były aktywne także na rynku krajowym. Przykładowo, przez cały 2018 rok w Centrum Kompetencji Sevroll odbywały się szkolenia (zarówno teoretyczne, jak i praktyczne) adresowane do stolarzy, przedstawicieli hurtowni oraz architektów. Ich ważnym dopełnieniem były spotkania organizowane w hurtowniach partnerskich z udziałem Dominika Strzelca, ambasadora marki Sevroll, który prezentował nowości produktowe.
Warto przypomnieć, że rok 2018 był szczególny dla firmy Sevroll-System. Zaczęliśmy rok od niezwykle ważnego dla nas wydarzenia, czyli gali z okazji 20-lecia firmy Sevroll-System. Uroczysty jubileusz odbył się na Zamku Królewskim w Warszawie. Na galę zostali zaproszeni partnerzy firmy Sevroll-System, a prowadzącym był ambasador naszej marki – Dominik Strzelec – opowiada Alina Tomaszewska, dyrektor handlowy w firmie Sevroll-System.
Rośnie rola eksportu
Rok 2018 potwierdził, że eksport wciąż jest ważnym elementem strategii biznesowej poszczególnych firm, a jego rola systematycznie rośnie. Wobec wyhamowania dynamiki na rynku niemieckim, który mimo wszystko wciąż pozostaje głównym odbiorcą produktów polskiego przemysłu meblarskiego, konieczne stało się poszukiwanie alternatywnych rynków zbytu.
- « Poprzednia
- 1
- 2
- Następna »
WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ