Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Maciej Karnicki, prezes zarządu Swiss Krono

Maciej Karnicki, prezes zarządu Swiss Krono

  • Autor: Justyna Łotowska
  • 19 gru 2019 09:36 (aktualizacja: 30 gru 2019 14:27)

Maciej Karnicki, Swiss Krono: na rynku czekają nas istotne zmiany

Prezes zarządu Swiss Krono, Maciej Karnicki podsumowuje 25 lat działalności firmy w Polsce, mówi o planach na najbliższe lata i wyzwaniach jakie czekają branżę meblową.

Rok 2019 to dla firmy przede wszystkim rok jubileuszowy. Świętujecie 25 lat istnienia na rynku. W jakim punkcie jesteście po 25 latach?  Co uważa Pan za swój największy sukces?
Po 25 latach naszej działalności w Polsce jesteśmy dziś jedną z największych firm w tej branży na świecie oraz najsilniejszym filarem holdingu Swiss Krono Group. Sprzedajemy nasze produkty do 75 krajów, a roczny obrót firmy wynosi ponad 2 mld zł. Zatrudniamy ponad 1150 pracowników, którzy tworzą zaangażowany, profesjonalny i doświadczony zespół. Trudno wymarzyć sobie lepszą sytuację. Pracowaliśmy na nią przez te wszystkie lata. Największym sukcesem jest zatem wykorzystanie tej szansy na rozwój. Ciężką pracą pozyskaliśmy zaufanie klientów oraz właściciela firmy, który zdecydował się na wielomilionowe inwestycje w Polsce - dziś liczące już ponad 700 milionów euro.

 
Jakie wydarzenia w ciągu ostatnich 25 lat uznałby Pan za najbardziej przełomowe w życiu firmy?
Jak każda firma mamy w swojej historii wydarzenia, które miały szczególny wpływ na nasz rozwój. Wiążą się one m.in. z uruchamianiem kolejnych, ważnych linii produkcyjnych: w 1994 roku pierwsi w Polsce uruchomiliśmy linię do produkcji płyt wiórowych w technologii ContiRoll, a kilka lat później jako pierwsi na świecie zbudowaliśmy linię do produkcji płyt konstrukcyjno – budowlanych OSB w technologii ciągłego prasowania. Były to niewątpliwie przełomowe wydarzenia.

Jaki był 2019 rok dla firmy Swiss Krono w Żarach?
Choćby ze względu na nasz jubileuszowy był to rok wyjątkowy. 25-lecie działalności świętowaliśmy pod hasłem Art of Decors. Inspiracją dla nas było 100-lecie narodzin ostatniego z wielkich stylów w architekturze, sztuce i meblarstwie – Art Deco (1919-1939), który polskiej sztuce przyniósł międzynarodową sławę. Ten zbieg okoliczności (25 lat Swiss Krono w Polsce vs. 100-lecie Art Deco) mnie osobiście bardzo ucieszył i zainspirował. To właśnie sztuką tworzenia ponadczasowych dekorów zajmuje się przecież nasza firma od wielu lat. Staraliśmy się zatem w sposób szczególny pokazać, że nasze produkty mogą być wykorzystywane bardzo niestandardowo, z prawdziwą fantazją. W ramach jubileuszu przypomnieliśmy wyjątkową estetykę Art Deco, tworząc z produktów Swiss Krono m.in. replikę modelu Rolls-Royce Silver Ghost z 1926 roku czy też nowy, wyjątkowy wystrój wnętrza firmowej jadalni 5DECO. Do tego celu wykorzystaliśmy nasze płyty meblowe, podłogi laminowane oraz płyty HPL. Pod hasłem ART of Decors zorganizowaliśmy również spotkania dla naszych klientów oraz architektów i projektantów, na co dzień biorących udział w specjalnym projekcie A&P. Łącznie we wszystkich spotkaniach wzięło udział ponad 800 gości. Równolegle w całej Polsce w salonach naszych partnerów organizowaliśmy wydarzenia w duchu epoki Art Deco. Staraliśmy się, aby nastrój jubileuszu udzielił się wszystkim, którzy tworzyli i tworzą markę Swiss Krono w Polsce.  Przekonaliśmy jednocześnie wielu klientów, że dzięki produktom Swiss Krono można urządzić praktycznie każde wymarzone wnętrze, nawet w stylu Art Deco.

Jakie zamierzenia udało się zrealizować w 2019 roku?
W dalszym ciągu rozwijaliśmy ofertę płyt meblowych, OSB i podłóg z linii Aurum i Platinum Flooring. Jesienią zaprezentowaliśmy nowe podłogi laminowane o zwiększonej wodoodporności – Aurum Symfonia Aqua Zero. To ważna pozycja, ponieważ jest początkiem nowej linii podłóg odpornych na kontakt z wodą. Dzięki tej technologii dajemy naszym klientom więcej swobody w użytkowaniu. Kolejne inwestycje w linię OSB pozwoliły zwiększyć jej wydajność. W tym roku swoją drugą odsłonę na rynku miały również takie produkty jak: Walldesign – innowacyjne dekoracje ścienne, inspirowane wzorami natury oraz kolekcja płyt meblowych One World Global, prezentowana m.in. na targach Interzum w Kolonii. 

Co uznałby Pan za najważniejsze wydarzenia 2019 roku, jeśli chodzi o działalność Swiss Krono?  A jakie jeśli chodzi o branżę meblarską i jej rozwój w Polsce?
To, co nowe, wynika z kreatywności, ale też postępu technologicznego, zatem wszelkie usprawnienia w tym zakresie są istotną wartością. W 2019 zmodernizowaliśmy linię do produkcji blatów kuchennych i oddaliśmy do użytku nową, supernowoczesną linię do produkcji podłóg laminowanych – to z pewnością jedne z najważniejszych wydarzeń w 2019 roku.  Jeśli chodzi o całą branżę meblarską, w naszej opinii pojawienie się nowych ważnych producentów płyt będzie miało istotny wpływ na jego dalszy rozwój.

Jakie plany na 2020 roku i lata kolejne? Jakie są najważniejsze cele Waszej strategii na najbliższy czas i w dalszym okresie?
Nasz firma opiera się na trzech głównych filarach działając w branży meblarskiej, budowlanej, oraz wyposażenia wnętrz. Aby zachować wypracowaną silną pozycję rynkową, będziemy nadal dynamicznie rozwijać się w obszarze nowych produktów, logistyki i digitalizacji. Niebawem rozpoczynamy wielki inwestycyjny projekt logistyczny, związany z optymalizacją procesów produkcyjnych, transportowych i załadunkowych w całym zakładzie.  Mam na myśli budowę nowego magazynu wysokiego składowania płyt meblowych o pojemności 40.000 m3 oraz nowoczesnego magazynu konfekcjonowania. Rozpoczniemy także kolejne ważne inwestycje związane ze stałym polepszaniem bezpieczeństwem pracy oraz ochroną środowiska. Niezmiennie celem jest również troska o naszą sieć klientów w Polsce i na całym świecie oraz dotarcie do klientów nowymi kanałami komunikacyjnymi – mam tu na myśli głównie projekty związane z digitalizacją.

Jakie wyzwania dla branży meblowej przyniesie, Pana zdaniem, rok 2020? 
Wspomniane już pojawienie się na rynku krajowym dwóch nowych producentów płyt wiórowych będzie miało z pewnością znaczny wpływ na jego dalszy kształt i reakcje klientów. Tu czekają nas zapewne istotne zmiany. Jednocześnie z różnych stron Europy odbieramy w ostatnim czasie sygnały na temat spowolnienia koniunktury, także w branży meblarskiej. Ograniczenie zamówień z rynków zagranicznych zmusi wiele firm do krytycznego spojrzenia na koszty. Tu nie pomagają nam z pewnością rosnące drastycznie koszty energii elektrycznej oraz koszty pracy. Jestem mimo to optymistą. W ostatnich 25  latach przeżyliśmy już kilka trudnych rynkowo sytuacji, to trochę czas sprawdzenia dla solidności i stabilności firm. Wierzę, że Swiss Krono jest dobrze przygotowane także na trudniejsze czasy. Jednocześnie życzę wszystkim Państwu żeby, takie potencjalne spowolnienie było także dla Was jak najmniej odczuwalne oraz serdecznie dziękuję wszystkim naszym partnerom za 25 lat współpracy ze Swiss Krono.

Rozmawiała: Justyna Łotowska


WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ